English

احمد شهریار خبر داد؛

تولید ۵۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان اردبیل

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید 500 هزار تن گندم از مزارع استان اردبیل خبر داد.

تولید 500 هزار تن گندم از مزارع استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، احمد شهریار ، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به پیش‌بینی تولید ۶۰۰ هزار تن گندم در سال زراعی گذشته در استان گفت: برغم این پیش‌بینی و به علت شرایط بارندگی و بروز تنش خشکسالی، حدود ۵۰۰ هزار تن گندم در این استان تولید شد.

او بیان کرد: کشت گندم که در مزارع مناطق مختلف استان اردبیل با شروع فصل پاییز آغاز شده، همچنان ادامه دارد و تاکنون ۱۰۹ هزار هکتار از اراضی به زیرکشت این محصول رفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با پیش‌بینی کشت گندم در ۳۰۵ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی این استان گفت: تاکنون ۲۵ هزار هکتار از مزارع آبی و ۸۴ هزار هکتار از مزارع دیم به کشت گندم اختصاص یافته است.

شهریار با اشاره به مشخص شدن و پهنه‌بندی مزارع گندم استان برای نظارت مهندسان کشاورزی و تشکیل کمیته‌های فنی و کارشناسی کشت گندم در استان افزود: بذر گواهی شده و نیز نهاده‌های لازم برای کشت گندم در استان تامین شده است.

او با اشاره به اصلاح و اعلام قیمت جدید خرید تضمینی به مبلغ هر کیلوگرم گندم پنج هزار ریال بیشتر از سال زراعی گذشته بیان کرد: در سال زراعی گذشته به علت تفاوت قیمت گندم در بازار با نرخ‌های خرید تضمینی، کشاورزان استان به کشت سایر محصولات روی آوردند و همین امر سبب کاهش کشت و نیز کاهش خرید محصول شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه