English

معاون سازمان جهاد کشاورزی اردبیل مطرح کرد؛

افزایش ۲۰ درصدی سطح زیر کشت محصول جو در استان اردبیل

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از افزایش 20 درصدی سطح زیر کشت محصول جو در استان اردبیل خبر داد.

افزایش 20 درصدی سطح زیر کشت محصول جو در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، احمد شهریار ظهر امروز در جمع خبرنگاران افزود: سطح زیر کشت محصول جو نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است که پیش بینی می شود 20 درصد نیز شاهد افزایش این محصول در اراضی استان باشیم.

وی افزود: در سال زراعی 98-97 در حدود  20 هزارو 500 هکتار از اراضی استان به زیر کشت جو آبی 66 هزار و 500 هکتار جو دیم رفته است . پیش بینی می شود که از میزان سطح  زیر کشت 158 هزار تن محصول جو برداشت شود تا این لحظه بیش از 80 درصد ازمزارع آبی جو و 95 درصد ازمزارع دیم جو  با موفقیت برداشت شده است .

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت:  بر اساس کیل گیری صورت گرفته از مزارع شاخص  کشاورز پیشرو جو کار شهرستان اردبیل آقای کریم اللهی از شهرستان اردبیل  موفق شد هفت تن و چهل کیلوگرم جودر یک هکتار برداشت نمایند که این امر نشانگر این حقیقت است که دشت اردبیل ظرفیت بالقوه ای درتولید محصولات دانه ریز بخصوص محصول جو دارد .

شهریار افزود: کشاورزان و بهره بردران در صورتی که از بذور مرغوب و اصلاح شده و ضد عنونی شده استفاده نمایند و تاریخ مناسب کاشت را رعایت نمایند و بموقع با علفهای هرز مبارزه نمایند و از سیستم های نوین آبیاری تحت فشار استفاده نمایند و به توصیه ها وراهنمایی های مروجین و کارشناسان ترویج و زراعت و حفظ نباتات عمل نمایند دست یابی به تولید بالای هفت تن در هکتار کاملاً سهل و آسان خواهد بود .

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه