English

رامین صادقی:

طرح جامع ثبت کالاها با بارکد مشخص مانع از شیوع قاچاق کالا می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: طرح جامع ثبت کالاها با بارکد مشخص مانع از شیوع قاچاق کالا می‌شود.

طرح جامع ثبت کالاها با بارکد مشخص مانع از شیوع قاچاق کالا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رامین صادقی ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: طرح جامع ثبت کالاها با بارکد مشخص مانع از شیوع قاچاق کالا می‌شود و در حقیقت بازار از ورود این کالاها ممانعت می‌کند که البته در این زمینه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و گمرک بر ورود و خروج کالاها و صدور بارنامه‌ها نظارت دارند تا بدون ثبت بارکدها کالایی ردوبدل نشود؛ هرگونه تخلف نیز در این زمینه رصد و با تشکیل پرونده به تعزیرات معرفی می‌شود.

وی گفت: نمونه موفق مبارزه با قاچاق کالا و رصد دقیق واردات کالا در طرح رجیستری تلفن‌های همراه در حال اجراست که به یقین می‌تواند زمینه و فرصت خوبی را در کاهش تخلفات به وجود آورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه بیش از ۲ میلیارد تومان قاچاق کالا در استان اردبیل کشف و ضبط شده است، گفت: اجرای طرح جامع ثبت کالاها با بارکد مشخص، به مانند آنچه در طرح رجیستری تلفن‌های همراه در جریان است، راهکار مناسب مبارزه با قاچاق کالا است.

وی افزود: در بیش از یک هزار و ۲۰۰ بازرسی از واحدهای صنفی کالاهای قاچاق شامل لوازم برقی، تجهیزات پزشکی، پوشاک، سوخت، لوازم آرایشی و بهداشتی و ۲ میلیارد تومان کالای قاچاق کشف و با تشکیل پرونده به سازمان تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت در حمایت از تولید از واردات کالاهای تولیدی مشابه در داخل جلوگیری می‌کند و تنها افرادی که دارای برگ سبز هستند، می‌توانند کالاهای اعلام شده را وارد کنند؛ غیر از این روند کالاهای کشف شده قاچاق محسوب می شود و با تشکیل پرونده این کالاها به همراه افراد دخیل به تعزیرات معرفی می‌شوند.

صادقی بیان کرد: ما در یک شرایط عادی قرار نداریم و استان اردبیل رو به صنعتی شدن حرکت می‌کند که از همین روی استراتژی سازمان حمایت از واحدهای تولیدی صادرات محور است که در این زمینه از سرمایه‌گذاران نیز حمایت می‌کنیم.

وی افزود: گام‌های جدی در این زمینه برداشته شده تا تولید محصولات متنوع صادرات محور در استان تقویت شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: راه‌اندازی کارخانه کریستال از جمله این مجموعه‌هاست که به اشتغالزایی و تولید محصولات صادرات محور کمک خواهد کرد.

صادقی بیان کرد: کارخانه تولید گیاهان دارویی دیگر نمونه موفق در این حوزه است که در مجموع ۱۰۰ واحد در استان اردبیل با همین رویکرد در حال تکمیل است که امیدواریم تعدادی از این واحدها در سفر رئیس جمهور افتتاح شود.

وی افزود: انتقال ارز یکی از مشکلات جدی بوده که با رایزنی استاندار اردبیل با مسئولان وزارت امور خارجه و بانک مرکزی قرار شده موانع پیش رو برای صادرکنندگان رفع و در این زمینه صادرکنندگان به حق و حقوق قانونی خود دست یابند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه