English

نادر فلاحی خبر داد؛

ورود سالانه ۸ میلیون گردشگر به استان اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از ورود سالانه 8 میلیون گردشگر به استان اردبیل خبر داد.

ورود سالانه 8 میلیون گردشگر به استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: استان سالانه میزبان 8 میلیون گردشگر است و با توجه به اقدامات صورت گرفته طی سال های اخیر  مطابق آمار احصا شده، ماندگاری مسافران نیز افزایش یافته است.

وی از جمله پروژه های شاخص، احداث هتل های 5 ستاره است که به تعداد 5 مورد مجوز  در اردبیل، نیر، سردابه، مشگین شهر و سرعین صادر شده است که دو مورد در نیر و سردابه در حال احداث است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به کلنگ زنی هتل 5 ستاره اردبیل در سفر رئیس جمهور ادامه داد: بر اساس آمار احصا شده از فروش بلیط موزه ها، آمار گردشگران خارجی 2.5 برابر افزایش یافته است.

فلاحی از اجرای 51 پروژه میراثی و گردشگری در استان اردبیل خبر داد و افزود: تمامی این پروژه ها فعال بوده و اغلب آن ها در سفر رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در حوزه صنایع دستی توانستیم برای ورنی مغان نشان بین المللی جغرافیایی کسب کنیم و علاوه بر این کسب و کارهای متناسب با این حوزه را حمایت کردیم.

وی بااشاره به انتخاب اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال 2023، افزود: حمایت وزیر محترم میراث فرهنگی و طرح جاذبه های این استان قابل تقدیر بوده و بی شک این انتخاب فرصت مطلوبی برای معرفی جاذبه ها فراهم خواهد ساخت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل به آماده سازی چند پروژه جهت بهره برداری در سفر رئیس جمهور گفت: مجموعه اقدامات صورت گرفته موجب شده تا گردشگری اردبیل از حالت فصلی خارج شده و شعار زمستان بیدار اردبیل مطرح شود.

فلاحی اظهار کرد: در نظر داریم در سال 1400 اردبیل را به عنوان قله گردشگری کشور معرفی کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی موفقیت ها در سایه همکاری کارکنان میراث فرهنگی استان و حمایت رسانه ها و سایر نهادها محقق شده است، اضافه کرد: تلاش و همکاری کارکنان خدوم قابل تقدیر است و موجب شد در سال گذشته این اداره کل در بین 31 استان رتبه نخست را کسب کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در خصوص شائبه عدم پرداخت چندین ماهه حقوق برخی کارکنان میراث فرهنگی گفت: چنین موضوعی صحت نداشته و حقوق و مزایای تمامی پرسنل از طریق خزانه کشوری واریز می شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه