English

نادر فلاحی:

روند اعطای مجوز موزه های شخصی در اردبیل تسهیل شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: روند اعطای مجوز موزه های شخصی در اردبیل تسهیل شده است.

روند اعطای مجوز موزه های شخصی در اردبیل تسهیل شد

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به اهمیت موزه‌ها در صیانت از میراث فرهنگی و معنوی شهرها و روستاها، راه‌اندازی موزه توسط اشخاص و مجموعه‌‎داران مورد حمایت است.

وی با تاکید به اینکه این موضوع پیش از این مورد غفلت واقع شده است، افزود: به منظور رونق موزه‌های شخصی، روند اعطای مجوز تسهیل شده و از تمامی مجموعه‌های متقاضی راه‌اندازی موزه حمایت می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در خصوص ضوابط راه‌اندازی موزه‌های شخصی گفت: هر مجموعه شخصی که حداقل 100 اثر داشته و این آثار مورد تائید کارشناسان اداره کل قرار گیرد می‌تواند به موزه تبدیل شود.

به گفته فلاحی علاوه بر این فرد باید با ارائه مدارک از جمله عدم سوء پیشینه و تعهد محضری درخواست خود را به اداره کل ارائه کرده و مکانی را برای موزه پیشنهاد کند.

وی با بیان اینکه قدمت آثار ارائه شده چندان مورد تاکید نیست، تصریح کرد: حتی مجموعه جذابی از قوطی کبریت، کتاب، تمبر و هر آنچه به حوزه مردم شناسی مرتبط است می‌تواند به عنوان موزه مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار کرد: مکان موزه می‌تواند یک اتاق کوچک، یک بنای مسکونی یا حتی بخشی از یک خانه مسکونی باشد و در این خصوص نیز شرایط مطلوبی پیش بینی شده است.

فلاحی افزود: در کنار مجموعه داران، ادارات و نهادهای فرهنگی، آموزشی و مذهبی نیز می‌توانند نسبت به دایر کردن موزه اقدام کرده و بخشی از فضاهای در اختیار خود را به موزه اختصاص دهند.

وی تصریح کرد: زمان بازدید موزه نیز ضوابط خاصی ندارد و نهاد متولی یا مجموعه‌دار می‌تواند از یک روز تا چند روز در هفته را به بازدید مجموعه خود اختصاص دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار کرد: با توجه به پیشینه تاریخی اردبیل بررسی‌ها نشان می‌دهد مجموعه‌های کم نظیری قابلیت تبدیل شدن به موزه را دارد که از جمله در حوزه کشاورزی و آموزش و پرورش این موضوع قابل مشاهده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه