English

نادر فلاحی:

زمینه توسعه گردشگری استان اردبیل فراهم می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: زمینه توسعه گردشگری استان اردبیل فراهم می‌شود.

 زمینه توسعه گردشگری استان اردبیل فراهم می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، نادر فلاحی ، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: استان اردبیل آماده حضور در نمایشگاه‌ها و رویدادهای بین المللی است، اما به دلیل پاره‌ای از مشکلات لازم است این موضوع تسهیل شود.

او افزود: به عنوان مثال بعد از شرکت در یک نمایشگاه در خصوص نحوه هزینه کرد، افراد حاضر و خروجی به حدی ملزم به پاسخگویی هستیم که گاهی حضور در رویداد بین المللی را نمی‌پذیریم و انتظار می‌رود سرکنسول گری در جلسات مشترک با نهاد‌های قضایی نسبت به تعریف و اجرای سازو کار مشخص اقدام کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل خواستار مداخله کنسول گری‌ها در توسعه روابط بین الملل و تسهیل گردشگری خارجی به ویژه در استان‌های مرزی شد.

فلاحی با بیان اینکه در وهله نخست ما باید زمینه توسعه گردشگری استان اردبیل را فراهم سازیم تصریح کرد: با توجه به اشتراکات فرهنگی و تشابهات اقلیمی می‌توان از تجربه‌های ارزروم در رونق گردشگری اردبیل بهره برد و در عین حال فرصت‌های سرمایه گذاری را معرفی کرده و از تجربه‌های این استان در احداث تاسیسات گردشگری استفاده کرد.

او با بیان اینکه در طرح زمستان بیدار اردبیل لازم است ایده‌های جدید و موفق عملیاتی شود، اظهار کرد: با توجه به اقلیم مشابه ارزروم و موفقیت این استان در گردشگری زمستانی ما آماده بازدید از ظرفیت‌ها و تاسیسات هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در خصوص سفر خبرنگاران خارجی و تورلیدر‌ها نیز تصریح کرد: اداره کل آماده بستر سازی وقوع این رویداد خبری است و کافی است کنسول‌گری نیازمندی‌های خود را اعلام کند.

صغری فرشی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز در این جلسه هم‌اندیشی به ضرورت صادرات فرهنگی در سایه بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها تاکید کرد.

او با بیان اینکه در سایه تعاملات دو دولت می‌توان از توانمندی‌های طرف مقابل استفاده کرد، گفت: از سویی انتظار می‌رود با حمایت سرکنسول گری شب‌های فرهنگی تعریف شده و ظرفیت‌های گردشگری معرفی شود.

در پایان این جلسه مقرر شد در قالب کارگروهی با حضور نمایندگانی از اداره کل میراث فرهنگی استان، سرکنسول گری ایران در ارزروم و نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اردبیل، سازوکار حضور و بازدید خبرنگاران و راهنمایان تور دو استان تعریف و این مهم با هدف معرفی قابلیت‌ها و بهره‌گیری از تجربه‌های موفق عملیاتی شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه