English

رضا برومند:

۴ بنای تاریخی هرمزگان مرمت می شود

دیر کل میراث فرهنگی هرمزگان گفت: در مرحله دوم پروژه های عمرانی سالجاری، 4 بنای تاریخی هرمزگان مرمت می شود.

4 بنای تاریخی هرمزگان مرمت می شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، رضا برومند مدیر کل میراث  فرهنگی هرمزگان با اشاره به این مطلب گفت: 4 بنای تاریخی در شهرستانهای بندرعباس، بندرلنگه، پارسیان و میناب از محل اعتبارات عمرانی سال 98 مرمت می شوند.

او با اشاره به اینکه در بندرلنگه بنای تاریخی قلعه مغویه مرمت می شود، افزود: قدمت بنا به دوره قاجاریه می رسد که در این فصل از مرمت دیوار چینی، اجرای سقف چوبی، جمع آوری لایه فرسوده، تقویت و بهسازی پی و جداره ها انجام می شود.

برومند با بیان اینکه در ادامه فعالیت های مرمتی برکه های باران در بندرعباس نیز مرمت می شود، افزود: بنای برکه های باران  که در دوره صفویه، قاجاریه مورد استفاده قرار می گرفته، کف سازی محوطه و اجرای مسیر جداره های آن انجام می شود.

مدیر کل میرا ث  فرهنگی هرمزگان افزود: قلعه های هشنیز در پارسیان و هزاره در میناب نیز در سالجاری مرمت می شوند.

او با بیان اینکه قلعه میناب به دوره قرون میانه اسلامی و قلعه هشنیز به دوره اسلامی می رسد، افزود: در بنای تاریخی هشنیز آواربرداری، استحکام بخشی برج، جداره های خارجی و مرمت  اضطراری پشت بند قلعه و در بنای قلعه هزاره دیوار چینی، اجرای لایه اندود کاه گل، خشت مالی و خشت زنی صورت می گیرد.

وی با بیان این‌که اعتبارات فعلی پاسخگو نیازهای مرمتی استان هرمزگان نیست، افزود: میراث فرهنگی به تنهایی نمی‌تواند اقدام به حفظ و احیا بناهای تاریخی کند و در این زمینه از ورود بخش خصوصی به این موضوع استقبال می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه