English

سردار مرتضی قربانی در همدان:

اگر ایثارگران و رزمندگان ایرانی نبودند داعش تا مرزهای کشور پیشروی کرده بود

مشاور عالی فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به گذراندن مسیری دشوار برای ارتقا و عزت کشور، آن را مرهون خون شهدا و فرهنگ ایثار در ایثارگران خواند و گفت: اگر ایثارگران و رزمندگان ایرانی نبودند داعش به مرزهای کشور پیشروی کرده بود.

اگر ایثارگران و رزمندگان ایرانی نبودند داعش تا مرزهای کشور پیشروی کرده بود

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سردار مرتضی قربانی، مشاور عالی فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش سالیانه ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه خیانت‌های تاریخی شاهان و سران که در استعمار بیگانگان قرار داشته‌اند بخش‌های عظیمی از خاک کشور جدا شده‌است عنوان کرد: تکه تکه شدن کشور بزرگ ایران توسط این خوانین صورت گرفت در حالی‌که شهدا حتی اجازه جداسازی یک وجب از خاک را به دشمن ندادند. 

ایثارگران 11

اگر ایثارگران و رزمندگان ایرانی نبودند داعش به مرزهای کشور پیشروی کرده بود

وی با بیان اینکه برپایی همایش ایثارگران راهی برای تکرار الگوهایی از شهداست گفت: ما این برنامه‌ها را برگزار می‌کنیم که راه شهیدان و ایثارگران گم نشود و الگوهایی مثل شهید همدانی تکرار شوند.

وی در همایش سالیانه ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه این همایش‌ها به منزله تجدید میثاق با ولایت فقیه، آرمان‌های انقلاب، محرم و صفر و عاشوراست اظهار داشت: از جمعیت دانشگاه 500رزمنده، 219جانباز و 16 شهید در دفاع مقدس داشته‌ایم.

همایش ایثارگران 1

مشاور عالی فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در سال 1318 جنگ جهانی آغاز شد و در سال 1320 استعمارگران طی محورهایی از غرب و شمالغرب به کشور حمله کرده و در قزوین به هم رسیدند و از قزوین تا کرج پس از تهدید رضاشاه، هیمنه لشکر را درهم شکستند و چند روز بعد خود او را خلع تاج کرده و فرزند او را بر تخت ‌نشاندند. 

وی تشریح کرد: هدف آنها چپاول نفت و ثروت کشور بود، و در حال حاضرنیز بخش اعظمی از آثار ایران در کشورهای غربی نگهداری می‌شود که رضاخان به رایگان در اختیارشان قرار داده‌بود.

مشاور عالی فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش سالیانه ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا ضمن تأکید بر اینکه عزت و سربلندی کشور هزینه دارد عنوان کرد: امام 15 سال تبعید و رنج را تحمل کردند با حمایت مردم دست جنایتکاران را از کشور قطع کردند و این اقتداری است که رهبر یک جامعه اسلامی دارد و شاهان و سران زبون نداشتند.

ایثارگران 6

وی در ادامه افزود: در زمان انقلاب حدود 60 حزب و توده در کشور وجود داشت که تعداد بسیاری از مردم بیگناه را شهید کردند و هدفی جز براندازی نظام نداشتند و هریک به یکی از کشورهای بیگانه وابسته بودند و بسیاری از افرادی که امروز با نظام، شهدا و حاکمیت مشکل دارند از این همین دست افراد هستند.

سردار قربانی بیان کرد: ما در آغاز جنگ با دست خالی مقاومت کردیم و در حالی که تنها یک تیپ تکاور در مقابل 30 تیپ تکاور صدام بودند مرزها را حفظ کردیم اگرچه برنامه‌ریزی دشمن بر این بود که یک روزه خرمشهر را فتح کرده و ظرف یک هفته به تهران برسند اما مقاومت فرزندان خمینی همه برنامه‌ریزی‌های آنان را درهم شکست.

ایثارگران 13

مشاور عالی فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش سالیانه ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه با حدود 60 کشور جنگیده‌ایم تا امروز به این اقتدار و عزت دست یافتیم گفت: اگر رزمندگان ایرانی نبودند داعش حالا تا مرزهای کشور پیشروی کرده بود.

وی با اشاره به اینکه بحران‌های عراق با هدف تفرقه‌افکنی ایجاد شده‌است خطاب به حاضرین عنوان کرد: بر زندگی و فرزندان خود مراقبت کنید و این جلسات را با حضور خانواده‌ها برگزار کنید چراکه لازم است نسل امروز را از دست استکبار نجات دهیم.

ایثارگران 8

سردار قربانی ادامه داد: باید مشکلات معیشتی را با یاری هم پشت سر گذاشته، در ازدواج جوانان کمک کنیم و از ثروت و مال و دین خود برای کمک به جوانان استفاده کنیم چراکه هرکس در دنیا ایستادگی می‌کند چشم امیدش به کشور ما و ولایت فقیه است بنابراین ما باید تاب‌آوری خود را بالاتر برده و الگوی ایستادگی بمانیم.

مدیر امور ایثارگران دانشگاه نیز در همایش سالیانه ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا ضمن ادای تحیّت و احترام به محضر 16شهید گلگون کفن دانشگاه و ایثارگران حاضر در جمع اظهار داشت: به همه حاضران خیرمقدم گفته و از کمبود یا کسری‌های موجود عذر‌خواهی می‌کنم و امیدوار هستم در سال‌های آتی مشکل تهیه اسناد مالی در این همایش جبران شود.

ایثارگران 14

جواد صفری با بیان اینکه طبق روال سالانه قرعه‌کشی سفر عتبات عالیات در این برنامه انجام خواهد شد، ابراز امیدواری کرد با اجرای این برنامه‌ها بتوان در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداشت و گوشه‌ای هرچند کوچک از خدمات ایثارگران دانشگاه را جبران کرد.  

معاون درمان دانشگاه نیز با بیان اینکه شهدا ادامه‌دهنده راه امام حسین هستند گفت: دفاع مقدس از کربلا آغاز شده و این خط سرخ تا ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد و ما با شناسایی مقتضیات زمان و پیروی از ولایت فقیه می‌توانیم به راه نجات دست یابیم.

ایثارگران 7

جلیلی در همایش سالیانه ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا تصریح کرد: دوران بشریت به سه دسته دوران ظهور اسلام، دوره غیبت امام زمان و دوران پس از ظهور ایشان تقسیم می‌شود که به‌زعم بنده دوران غیبت امام زمان مهمترین دوران است زیرا بر اثر اختلاط فضای حق و باطل تشخیص این دو از هم مشکل می‌شود و کسانی که راه حق را از باطل بشناسند از رستگاران هستند.

وی در همایش سالیانه ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با بیان اینکه دوران ما دوره دفاع اجتماعی، فرهنگی و تهدید جنگ نیز هست عنوان کرد: ما در برابر شهدا مسئولیت داریم که فداکاری‌ها و رشادت آن‌ها را به جامعه منتقل کنیم و از نقش آنها در حفظ امنیت و سلامت امروز بگوییم تا راه آنها ابتر نماند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه