English

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران:

برخی قوانین ایثارگری باید بازنگری شود

مشاور وزیر کشور در امور ایثارگران گفت: برخی قوانین ایثارگری باید بازنگری شود زیرا در اجرا با بعضی موانع و مشکلات روبرو هستیم.

برخی قوانین ایثارگری باید بازنگری شود

به گزارش خبرگزاری موج مازندران و به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران ، غلامرضا یاوند عباسی در شورای هماهنگی امور ایثارگران مازندران ، اظهار داشت: بر اساس ماده 14 قوانین و مقررات ایثارگران ، تمامی دستگاه های اجرایی مکلف هستند فرد یا واحدی را زیر نظر بالاترین مقام اجرایی دستگاه؛ مسئولِ امور رسیدگی به امور ایثارگران تعیین نمایند.

مشاور وزیر کشور به وظایف مشاوران امور ایثارگران اشاره کرد و افزود: این مشاوران موظف هستند به ایثارگران شاغل در بنیاد شهید، ایثارگران مراجعه کننده و ایثارگران جامعه پاسخ بدهند و رسیدگی به امور این سه گروه را در صدر فعالیت های خود قرار دهند.

یاوند عباسی یادآور شد: حوزه توجه به ایثارگران در3 بخش مورد اهمیت است که بخش اول ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دوم مناسب سازی معابر و اماکن عمومی و بخش سوم اعمال قوانین و مقررات جامعه ایثارگری است.

وی با بیان این که برخی قوانین مرتبط با این بخش نیاز به بازنگری دارد، اظهار کرد: برای بازنگری درست این قوانین و مقررات لازم است دستگاه های مرتبط از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان امور استخدامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور حضور داشته باشند.

یاوند عباسی با اشاره به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، افزود: ابلاغ این قانون یکی از اقدامات بسیار خوب مجلس و دولت یازدهم بود و سند راهبردی خدمات رسانی به رزمندگان نیز یگی دیگر از اقدامات مطلوب صورت گرفته بوده است.

مشاور وزیر و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور یکی دیگر از ریل گذاری های دولت یازدهم را تشکیل شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست که شخص رییس جمهور رئیس این شوراست.

وی درباره تبدیل وضعیت فرزندان شهدا گفت: تبدیل وضعیت فرزندان شهدا نیاز به قانون ندارد.

وی با بیان این که از ظرفیت هیا قانونی بریا خدمات رسانی به خانواده شهدا و ایثارگران استفاده مطلوب شود، تصریح کرد: در قانون برنامه ششم توسعه؛ قوانین خوبی برای حوزه های مختلف اشتغال، درمان و ... ایثارگران گذرانده شده است.

مشاور وزیر کشور مناسب سازی ادارات را وظیفه ای مهم برشمرد و اظهار داشت: مازندران را به استان بدون مانع برای جانبازان و معلولان تبدیل کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه