English

آیت الله رئیسی در سنندج عنوان نمود:

مبارزه با قاچاق کالا وارز به منزله مقابله با کولبری نیست

رئیس قوه قضاییه با اشاره به مبارزه قوه قضاییه با قاچاق کالا وارز عنوان نمود: مبارزه با قاچاق کالا وارز به منزله مقابله با کولبری نیست.

مبارزه با قاچاق کالا وارز به منزله مقابله با کولبری نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار مردم، فرهیختگان و ایثارگران استان کردستان اظهار داشت: حل خصومت ها و دعاوی ها به صورت ریش سفیدی و کدخدا منشی از جمله مسائلی بوده که در فرهنگ ملی ایران و اقوام آن ریشه دارد و هم اکنون لازم است بسیاری از اختلافات محلی و خانوادگی در جامعه ابتدا در از این راه حل و فصل و در صورت عدم نتیجه به دستگاه قضا ارجاع شود.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: موضوع حقوق شهروندی حقی است که خداوند به همه شهروندان عنایت کرده و همه اقوام  از جمله کرد، ترک، لر،  بلوچ و فارس از این لطف خداوند بهره مند هستند و مسئولان تمام دستگاه‌ها و قوا نیز وظیفه صیانت از آن را دارند تا کسی آن را پایمال نکند.

وی افزود: در دستگاه قضایی نیز شورای حقوق شهروندی فعال بوده و اعضای آن به تمامی دستگاه های زیر مجموعه این قوه اعزام می‌شوند تا دفاع از حقوق عامه و شهروندان که مهترین رسالت این قوه است در این دستگاه ها به نحو احسن محقق شود و اجازه تعدی از آن به کسی داده نمی‌شود.

وی در خصوص حفظ محیط زیست و عدم آلودگی در محیط زیست و آلودگی فضا و آب و خاک و هوا و فضا نیز گفت: این حقوق مربوط به عموم ملت بوده و به هیچ عنوان تعدی به آنها از ناحیه هیچ کس جایز نیست و بر اساس قانون اساسی توسعه اقتصادی نیز باید بر اساس حفاظت از محیط زیست انجام شود.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: هیچ فعالیتی در جامعه نباید به قیمت به مخاطره انداختن محیط زیست باشد و همه مسئولان و دستگاه قضا نیز در این رابطه مسئولیت دارد و باید یکپاچه در مورد آن همت کنند.

وی اضافه کرد: با حل و فصل این موارد به صورت ریش سفیدی دستگاه قضا و قضات آن می توانند با تمرکز و فراغت بال بیشتری با ناامن کنندگان جامعه، مفسدان، جنایت کاران و جرایم سازمان یافته برخورد کنند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه قاچاق سازمان یافته در تمامی عرصه ها از جمله ارز و کالا کشور را با چالش روبرو کرده است افزود: این تخلف نیز باید با تلاش و وحدت رویه مسئولان تمام قوا ریشه کن شود.

وی گفت: مقابله با قاچاق کالا و ارز نیز به منزله مقابله با کولبری نیست بلکه رویارویی با نوع قاچاق سازمان یافته کالا و ارز بوده و در از طرفی نیز کولبری باید با برنامه های مختلفی سازماندهی شود.

وی افزود: همچنین در خصوص قاچاق سوخت نیز باید آن را در مرزهای مختلف کشور کنترل کرد و باید تدبیری اندیشیده شود تا کشورهایی که به آن سوخت قاچاق می شود این کالا به قیمت واقعی و از مجاری قانونی تامین و صادر شود.

وی اضافه کرد: این مهم در دستور کار دولت قرار گرفته است و قوه قضاییه نیز این مساله حمایت می کند.

رئیس قوه قضاییه گفت: اولویت حضور ایثارگران در عرصه های همواره از اولویت های دستگاه هاست تا این اقشار بتوانند در خدمتگذاری به مردم نقش آفرینی کنند چراکه آنان مرد ایستادگی و مقاومت در بحران هستند و باید تمام قواه توان آنها را بکار بگیرد

وی در ارتباط با گفتمان بین بخش خصوصی و دولت نیز اظهار داشت: باید ساز و کار حمایت از این بخش از سوی دولت فعال شود و مسئولان در این ارتباط باید با ارتباط گیری با کارآفرینان در جریان امور مشکلات قرار گرفته و برنامه ریزی را در بخش تسهیل گری بکار بگیرند.

آیت الله رئیسی گفت: وحدت مساله بسیار مهم در این منطقه است که خداوند متعال به وسیله انفاس قدسی امام راحل و رهبر معظم انقلاب به مردم این منطقه عنایت کرده و بخاطر حفظ این انسجام است که مردم به هیچ وجه تحت تاثیر القائات دشمن نگرفته اند.

وی با گرامیداشت یاد ماموستا محمد شیخ الاسلام به عنوان مردی با بصیرت و فاضل همواره با ترفندهایی که دشمن با آنها بین شیعه و سنی اختلاف افکنی می‌کرد، مقابله کرد، اظهار داشت: آشنایی هر چه بیشتر با ترفندهای دشمن، فرهنگ و مبانی دینی و نوع تفکرات تکفیری و انحرافی بسیار مهم است که مردم کردستان از دیرباز با آنها آشنا هستند.

رئیس قوه قضاییه افزود: استان فرهنگی نامی بود که کردستان از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن مزین شد و نماد آن در هنر، شعر، نثر، ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمن به عنوان بارزترین ویژگی مردمی این استان است.

وی اضافه کرد: انسان با فرهنگ خوب می داند که آن است که بیش و پیش از دیگران در جایگاه دیدبانی و رصد کردن آسیب های جامعه قرا بگیرد و دشمنان را نا امید کند که این هم از ویژگی های مهم مردم این استان است.
رئیسی افزود: ارتباط با نخبگان در دوره جدید در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته و مقرر شده نشست های علمی و کاری با نخبگان در سراسر کشور داشته و دائما از دیدگاه آنان بهره‌مند شویم.

وی گفت: این مهم به منظور تحقق موضوع عدالت در جامعه و مسائل مطروحه ردر بیانیه گام دوم انقلاب انجام می شود و در این بخش نگاه ارزشمند جامعه حقوقی کشور نیز مورد استفاده می گیرد.

وی با اشاره به مجاهدت های شهدای انصار و مهاجر کردستان تاکید کرد: باید از مجاهدت ایثارگران و همه کسانی که در جای جای کردستان منشا خدمات بسیاری شدند، تقدیر کرد هر چند ایثارگری های سرزمین مجاهدت های خاموش آنچنان که باید به تصویر کشیده نشده است.

رئیسی یادآور شد: مجاهدان این سرزمین در تمام شرایط آنچنان از کیان انقلاب اسلامی دفاع کردند که همواره دشمن را مایوس کرده و در آخر شهادت را با آغوش باز پذیرفتند.

وی اضافه کرد: تاکنون این رشادت ها و مجاهدت ها در جایی به تصویر کشیده نشده است البته هیچ قلمی و تصویری نمی تواند اوج این دلداگی و رشادت ها را به تصویر بکشد.

رئیسی در خصوص ظرفیت های استان کردستان گفت: خداوند در این سرزمین ذخایر بسیاری از جمله معادن، اقلیم و نیروی انسانی کارآمد و متراکم اعطا کرده و در این منطقه باید اقتصاد را به نحوی فعال کنیم که نه تنها شاهد بیکاری جوانان نباشیم بلکه زمینه اشتغال برای نیروهای دیگر مناطق را نیز ایجاد کنیم.

وی افزود: می توان چرخ های اقتصادی این منطقه را فعال کرد و ارزش افزوده تولیدات را در آن ایجاد کنیم و از کارآفرینان آن در عرصه های حقوقی و تسهیلاتی حمایت بیشتری بعمل آوریم.

رئیسی اضافه کرد: پیشنهاد می شود که تسهیلات به کارآفرینان و تولیدگران داده شود و با استقاده از آن اشتغال را افزایش و بیکاری را کاهش داد.

حجت الاسلام اژه ای معاون اول قوه قضائیه، آوایی وزیر دادگستری، سراج رئیس سازمان بازرسی کشور، خدائیان رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مصدق معاون حقوقی قوه قضائیه، مظفری رئیس شوراهای حل اختلاف کشور و موحدی دادستان انتظامی قضات، رئیس قوه قضائیه را در سفر به کردستان همراهی می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه