English

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر خبر داد:

وجود ۴۰ پایگاه سلامت و مرکز بهداشت در شهرستان خمینی شهر

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر از وجود 40پایگاه سلامت و مرکز بهداشت در شهرستان خمینی شهر خبر داد.

وجود 40 پایگاه سلامت و مرکز بهداشت در شهرستان خمینی شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان ، سیدمحمد جواد ابطحی در بازدید معاون بهداشت وزیر بهداشت و درمان کشور با اشاره به وجود 40 پایگاه سلامت و مرکز بهداشت در شهرستان خمینی شهر بهبود وضعیت مراکزو پایگاه های بهداشت وسلامت را از نظر تجهیزات فنی و ساختمانی از معاون بهداشت وزیر بهداشت ودرمان خواستار شد.

وی گفت: طبق اطلس جغرافیایی وافق سلامت 1404که فرماندار پرتلاش شهرستان عهده دار تهیه و تنظیم آن بود و با صحبتهای جنگجو رییس بیمارستان های خمینی شهر از بین مراکز و خانه های بهداشت 8 مرکز باید تخریب شود و 12مرکز نیازمند بازسازی و بهسازی است.

ابطحی با بیان اینکه خمینی شهر میتواند به عنوان پایلوت در استقرار نظام ارجاع الکترونیکی به عنوان پایلوت قرار بگیرد، افزود: افزایش اختیارات ویژه از دانشگاه علوم پزشکی در بحث نیروهای تخصص وفوق تخصص را خواستاریم و امید داریم قدم هایی در بحث سلامت و بهداشت شهرستان برداشته شود.

وی در پایان بهبود وضعیت مراکز و پایگاه های سلامت و تجهیز این مکانها را از معاون بهداشت وزیر بهداشت و درمان خواستار شد.

در ادامه فرماندار شهرستان خمینی شهر بیان کرد: در یک سال ونیم که در شهرستان فعالیت را آغاز کرده ایم چند بحث مورد توجه بوده است که طرح محله محوری و اطلس جغرافیایی از جمله اهداف و برنامه های مد نظر است.

محمود مسلم زاده نقاط ضعف و قوت را در نقشه اطلس جغرافیایی مهم خواند و افزود: افق 1404 آموزش و پرورش و ارتقا سطح سواد اجتماعی ونشاط مردمی و نقشه راه سلامت از جمله این موارد است.

وی نقطه گذاری جمعیت ، نرخ بیکاری، سواد و هرم سنی و مهاجرت پذیری در اطلس را از فعالیت های مهم و قابل استفاده برای دستگاه های شهرستان یادآور شد.

مسلم زاده از کمک خیرین در بحث های سلامت گفت: در هر زمینه ای مجمع خیرین تشکیل شده که نمونه آن ساخت بیمارستان خیر ساز ساعی است که تا کنون 36میلیارد هزینه ساخت این بیمارستان شده است و به همین مبلغ برای تکمیل آن نیاز است.

فرماندار خمینی شهر به دو هد هلیکوپتر در بیمارستان 9 دی اشاره کرد و تصریح کرد: خدمت بزرگی است که مجموعه تیم بهداشت و درمان شهرستان خمینی شهر به شهرستان و شهرستانهای دیگر دارد؛ همانگونه که در حادثه بویین ومیاندشت به خوانسار ظرف مدت بیست دقیقه مجروحان به بیمارستان 9 دی انتقال یافتند وتحت درمان قرار گرفتندو این قبیل خدمات قابلیت و توانایی شهرستان را در این موارد نشان می دهد.

وی افزود: شهرستان خمینی شهر سیصد و نوزده هزار و ششصد نفر جمعیت دارد که دومین تراکم را بعد از تهران داراست و آمار مهاجر پذیری آن تا سیصد هزار نفر هم برآورد شده است و قطعا مردم شهرستان خمینی شهر  به خدمات بهداشتی و سلامت روان نیاز مبرم دارند چه اینکه شهرستان خمینی شهر با اصفهان موزاییک است و در مقابل انتظار می رود خدمات یکسانی ارائه شود.

فرماندار خمینی شهر گفت:انتظار داریم ارزش افزوده خدمت رسانی در کل شهرستان هزینه شود و بیماران از خدمات متوازن پزشکی و سلامت بهره مند شوند.

در ادامه علیرضا رییسی از مرکز سلامت شهر اصغر آباد خمینی شهر بازدید کرد و از روند فعالیت این مرکز و کارکنان آن اظهار رضایت کرد.

معاون وزیر بهداشت همچنین از مرکز سلامت بیمارستان نه دی که ماهانه حدود 200 نفر از خمینی شهر و شهرهای شهرستان به این مرکز مراجعه می کنند نیز بازدید نمود و از فعالیت های پرسنل مرکز سلامت قدر دانی کرد.

معاون وزیر بهداشت

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه