English

به میزبانی نماینده مردم شهرستان خمینی شهر؛

دومین مجمع نمایندگان استان اصفهان در خمینی شهر برگزار شد

دومین مجمع نمایندگان استان اصفهان به میزبانی نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در شهرستان خمینی شهر برگزار شد.

دومین مجمع نمایندگان استان اصفهان در خمینی شهر برگزار شد

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان،گفت:در دومین مجمع نمایندگان استان اصفهان بسیاری از مسائل شهرستان از جمله ادامه طرح های  عمرانی شهرک منظریه، روند قطار شهری برای سه محور مواصلاتی، تکمیل کابلهای برق  خمینی شهر توسط آقای علاقه مندان مدیر کل اداره برق ، واگذاری 80 هکتار زمین توسط راه وشهرسازی به شهرداری جهت پیشبرد کارهای عمرانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

سید محمدجواد ابطحی  پیرامون دومین جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار کرد: برای دومین بار این مجمع در خمینی شهر با حضور نمایندگان استان اصفهان در مجلس، استاندار اصفهان، مدیران کل برخی دستگاه های استان اصفهان، فرماندار خمینی شهر و برخی روسای ادارات شهرستان در خانه تاریخی سرتیپ سده ای تشکیل و پیرامون مسائل استان و به ویژه مشکلات موجود در شهرستان خمینی شهر بحث و تبادل نظر شد.

وی با اشاره به سخنان رضایی استاندار اصفهان در جمع نمایندگان مجلس استان گفت: رفع مشکلات آلایندگی و زیست محیطی و تسریع در رفت و آمد از شهرداری های خمینی شهر و شهرهای مجاور خواست تمهیدات لازم برای ساخت راه آهن اصفهان به سمت شهرهای اطراف همچون خمینی شهر و نجف آباد را در دستور کار قرار دهند.

نماینده مردم شهرستان خمینی شهر با بیان اینکه استاندار اصفهان به  زمین های راکد اشاره کرد، توضیح داد: زمین هایی که کاربری آن ها در طی 30 سال اخیر هیچگونه اقدامی صورت نگرفته به واحد‌های اشتغال زا و بخش های فعال بازگردانده می شود و به فعالین در بحث اشتغال واگذار می شود.

ابطحی اضافه کرد: 200کیلومتر دیگر از بازسازی کابل های برق در سطح شهرستان خمینی شهر باقی مانده است و در این جلسه بحث و تبادل نظر شد که مدیرکل اداره برق اعتباری بالغ بر 7میلیارد تومان تخصیص داد و تا کنون در بحث برق و روشنایی شهرستان 21میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با اشاره به روند ادامه قطار شهری در سه محور مواصلاتی با دستورو حمایت استاندار اصفهان به توافقات شهرک منظریه خمینی شهر بین راه و شهرسازی و شهرداری نیز اشاره ای کرد و ادامه داد: در سال95 حدود80هکتار از  زمین های راه و شهرسازی جهت مطالبات شهرداری به این ارگان واگذار شد.

ابطحی با توجه به صحبت های فرماندار شهرستان خمینی شهر در بحث آسفالت جاده ها اظهار کرد: آسفالت جاده دوشاخ به بلوار الغدیر و جاده الغدیر به پل حسین آباد و نهایت به شهرستان فلاورجان و اتوبان ذوب آهن یکی از موارد مطرح شده در جلسه بود که قسمتی از آثار و زیرساخت ها در اقدامی مشترک صورت گرفته بود و در این جلسه تاکید بر تسریع این موارد شد.

وی افزود: آسفالت بلوار آزادگان توسط اداره راه و شهرسازی و واگذاری آن به شهرداری خمینی شهر توافق شد و روکش آسفالت جاده نکوآباد-کوشک و زازران-درچه با همکاری بخشداری مرکزی فلاورجان توافقاتی صورت گرفت.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در مورد احداث جاده از سمت لادر به بلوار الغدیر نیز، گفت:  در بحث کانال جاده حسن آباد و کانال زهکشی حسن آباد  مشکل داشتیم اما قول مساعد داده شد که اگر ایمن سازی شود استان برای آزادسازی و جاده کشی کمک کند و در بحث ایمن سازی پارک ساحلی خمینی شهر قرار بر این شد شهرداری خمینی شهر با حصارکشی کانال آب مشکل مرتفع کند و خطری مردم را برای استفاده از فضای تفریحی ایجادشده، تهدید نکند.

وی در بحث شهرک حوله بافان افزود: رفع مشکلات زیست محیطی شهرک حوله بافان در دستور کار قرار گرفت، همچنین در بحث ایزولاسیون آب ها توسط اداره جهاد کشاورزی 85%هزینه به این اداره واگذار شد که روش بسیار خوبی در صرفه جویی آب است و به مالکینی که زمین باغاتشان  1000متر است تا سقف 30متر ساختمان صورت پذیرد.

ابطحی با بیان اینکه در این نشست مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در مورد مجموعه گردشگری برج های ولاشان شهر درچه از توابع شهرستان خمینی شهر قول مساعد داد، خاطرنشان کرد: تاکنون چهار برج توسط شهرداری درچه آزاد شده و بقیه نیاز به مساعدت دارند و همچنین مسقف نمودن دوشنبه بازار که از بازارهای قدیمی و به نوعی بازار مرکزی خمینی شهر است با توجه به بافت سنتی طاق و دربی در دستور کار قرار گرفت که امید است با مشکلات اقتصادی موجود بتوان بهسازی این بازار را نیز انجام داد.

وی افزود: در بحث مشکلات شهر درچه خمینی شهر در سال 95 پنج هکتار از اراضی قرطمان برای احداث مصلی در شهر درچه اختصاص یافته بود که در این جلسه راه و شهرسازی قبول کرد این زمین ها به شهرداری شهر درچه  واگذار و از عواید آن در بحث ساخت مصلی شهر درچه  اقدام شود.

نماینده خمینی شهر در مجلس تصریح کرد: در مورد شرکت شهرک ها مصوبات خوبی داشتیم، مباحث رفع  صنایع مزاحم و تکمیل زیرگذر اصغر آباد و ایمنی خطوط نفت، تکمیل شهرک برق و الکترونیک از دیگر برنامه های مطرح شده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه