English

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران خبرداد:

ساخت ۱۲ هزار ویلا بعنوان مسکن دوم در کلاردشت

رئیس سازمان برنامه وبودجه مازندران گفت: براساس آمار صرفا در شهر کلاردشت در غرب مازندران حدود 12 هزار ویلا به عنوان مسکن دوم از سوی افراد غیر بومی ساخته شد.

ساخت 12 هزار ویلا بعنوان مسکن دوم در کلاردشت

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، مفید غلامی راد اظهار داشت :مهاجرت غیربومی ها به این خطه شمال کشور در سال های اخیر روند رو به رشدی یافت.

وی ادامه داد : خشکسالی و وجود ریزگردها در استان های جنوبی کشور  یکی از دلایل مهاجرت به مازندران  است و بیشترین مهاجران غیربومی به مازندران مربوط به تهران، خراسان، خوزستان،یزد، قزوین و لرستان هستند..

دبیرکارگروه زیربنایی مازندران خرید چند برابری زمین از سوی مهاجران غیر بومی و کاهش قیمت محصولات کشاورزی را دلیل اصلی تمایل کشاورزان به فروش زمینهای کشاورزی به غیر بومی ها دانست.

غلامی راد تصریح کرد : م اکنون  درآمد هر هکتار زمین کشاورزی ( برنجکاری- باغات) حدود 200 میلیون ریال در سال است و این در حالیست قیمت فروش همین زمین در هر هکتار به 2 میلیارد ریال می رسد.

وی بیان داشت: اگرچه از لحاظ قانونی ورود این افراد به استان و خرید زمین کشاورزی مانعی وجود ندارد اما گسترش این مهاجرت ها فضای سرزمینی مازندران را با مشکل مواجه می کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه