English

علی رحمتی:

عمده تخلفات در اردبیل مربوط به سرعت و سبقت غیرمجاز است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: عمده تخلفات در اردبیل مربوط به سرعت و سبقت غیرمجاز بوده و بیش از ۸۳۵ هزار تردد سبقت غیرمجاز نیز در استان ثبت شده است.

عمده تخلفات در اردبیل مربوط به سرعت و سبقت غیرمجاز است

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی رحمتی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل اظهار داشت: در ۵ ماهه نخست سالجاری ۸ میلیون و ۸۲۰ هزار تخلف عدم رعایت فاصله طولی در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل به ثبت رسیده است.

او با بیان اینکه بیشترین تخلف از رعایت نکردن فاصله طولی در محور رفت و برگشت اردبیل آستارا با یک میلیون و ۸۱ هزار تخلف ثبت شده است افزود: عمده تخلفات در اردبیل مربوط به سرعت و سبقت غیرمجاز است و در مدت یاد شده بیش از ۸۳۵ هزار تردد سبقت غیرمجاز نیز در استان ثبت شده که بیشترین تخلف سبقت غیرمجاز با ۷۸ هزار تردد مربوط به محور آستارا اردبیل محدوده گردنه حیران است.

رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اجرائی خدمات سفر استان اردبیل ثبت بیش از ۳ میلیون و ۱۵۱ هزار تخلف سرعت غیرمجاز در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل در ۵ ماه گذشته توسط ۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت را یادآور شد و تصریح کرد: بیشترین سرعت غیرمجاز به ترتیب در محور‌های اردبیل- مشکین شهر با ۱۸۹ هزار تردد و بران- سه راهی سربند در محور پارس آباد با ۱۵۶ هزارتردد ثبت شده است.

رحمتی هوشمندسازی جاده‌های استان اردبیل را از اولویت‌های اصلی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل دانست و افزود: درحال حاضر ۶۴ سامانه تردد شماری، ۴۰ دوربین نظارت تصویری، ۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور سرعت و ۲ سامانه توزین درحال حرکت در محور‌های استان فعال است که از این نظر جز استان‌های پیشروی کشور در امر هوشمندسازی محورهاست.

او گفت: در جهت ارتقای ایمنی محور‌ها از ابتدای سال تاکنون ۵۷۳ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی استان با رنگ سرد و گرم تجدید خط کشی شده و تا پایان سال نیز حدود ۲ هزار کیلومتر دیگر نیز از جاده‌های استان تجدید خط کشی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل بیان کرد: در جهت ارتقای ایمنی محور‌های مواصلاتی استان اجرای روکش آسفالت و لکه گیری محورها، تهیه و نصب هزارو ۹۹۰ عدد تابلو‌های الزامی راه ها، نصب هزارو ۲۶۰ متر حفاظ در پرتگاه‌ها و آبروها، تهیه و نصب ۶ هزارو ۸۰۰ بازتاب چشم گربه ای، اصلاح ۴ هزارو ۶۰۰ مترطول شیب شیروانی راه‌ها و ۷۸۵ کیلومتر تسطیح حریم راه توسط راهداران پرتلاش در ۵ ماه گذشته انجام شده است.

رحمتی با اشاره به حضور شبانه روزی گشت‌های تلفیقی پلیس راه و راهداری اظهار امیدواری کرد:در کنار اقدامات انجام شده با تعامل مناسب بین دستگاه‌های ذی ربط و رعایت کامل قوانین راهنمایی و رانندگی توسط مردم و مسافران شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در دور سوم سفر‌های تابستانی باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه