English

دادستان عمومی وانقلاب سنندج :

عزم دستگاه قضا برای برخورد با مفاسد جدی است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان با اشاره به نارت های لازم بر عملکرد ادارات و افراد اظهار داشت: عزم دستگاه قضا برای برخورد با مفاسد جدی است.

عزم دستگاه قضا برای برخورد با مفاسد جدی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، محمد جباری در آیین معارفه دادستان جدید شهرستان دیواندره ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت:  هفته اول شهریورماه که به نام و یاد شهیدان والا مقام رجایی و باهنر مزین شده است فرصتی مغتنم برای سرمشق قرار دادن راه و منش این عزیزان در خدمت رسانی بی منت و خالصانه به مردم است .

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان تصریح کرد:  قوه قضائیه در انجام وظایف خود دارای دو شانیت قضائی و نظارتی است. نظارت بر حسن اجرای قوانین که جامعه را در مسیر پیشرفت حول محور قانون به جلو می برد و شانیت قضایی که به معنی رسیدگی به دعاوی مردم و تظلم خواهی مظلومین است.

جباری گفت : دادگستری شهرستان دیواندره از جمله دادگستری های سالم و بی حاشیه است و با 50 درصد کادر قضایی و اداری خود مشغول به خدمت رسانی به مردم انقلابی ، شایسته و شریف این شهرستان است .

وی از عزم جدی دستگاه قضایی در حوزه نظارتی و برخورد با مفاسد خبر داد و تصریح کرد: سازمانها و ادارات مختلف دادگستری را در امر مبارزه با فساد یاری کنند .

وی دادستان را از ارکان رکین قوه قضاییه عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: به عنوان مثال فقط در بحث احقاق حقوق عامه 70 وظیفه برای دادستان تعریف شده است و وظایف دیگری همچون کشف جرم ، تعقیب و پیگیری مجرمین و نظارت بر امور حسبی مبارزه با قاچاق کالا ، جرایم امنیتی و مفاسد اقتصادی از دیگر وظایف مدعی العموم است .

جباری در بخش دیگری از سخنان خود ارتباط بین مردم با مردم – مردم و مسئولین –  مسئولین با مسئولین را بسیار حائز اهمیت دانست و فت : دادستانها باید بر این سه نوع ارتباط تمرکز کنند و بتوانند با استفاده از ظرفیت های بالای شوراهای حل اختلاف و سازمانهای مردم نهاد پرونده های دارای اهمیت پایین را از طریق مصالحه و ریش سفیدی حل و فصل کنند تا تمرکز اصلی دادگستری بر روی مبارزه با جرایم خشن و سازمان یافته و برخورد با مفسدین اقتصادی باشد .

همچنین در این مراسم رئیس دادگستری دیواندره گزارشی از آمار موجودی پرونده های دادگستری دیواندره ارائه داد.

در پایان این مراسم احکام جدید انتصاب سیروس پرویزی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دیواندره از طرف آیت الله رییسی رئیس قوه قضاییه  به ایشان ابلاغ شد و از زحمات محسن نجف پور دادستان سابق این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه