English

مدیر بندر امیرآباد بهشهر خبر داد:

افزایش ۲ برابری عملیات کانتینری در بندر امیرآباد

مدیر بندر امیرآباد بهشهر گفت : میزان تخلیه و بارگیری کانتینر بندر امیرآباد ۴ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲برابر افزایش داشته است.

افزایش ۲ برابری عملیات کانتینری در بندر امیرآباد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران سیاوش رضوانی اظهار داشت: بندر امیرآباد با ظرفیت بالای تخلیه و بارگیری کالا‌های فله‌ای به عنوان کانون غلات شمال کشور است و در این مدت به لحاظ میزان وزن کالا‌های کانتینری جابجا شده، نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۹۶درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد :  افزایش تنوع و ترانزیت کالا به کشور‌های حاشیه دریای خزر و حوز CIS از برنامه‌های راهبردی بندرامیرآباد  می باشد و امسال یکی از شاخصه‌های تخلیه و بارگیری کانتینر، متنوع بودن کالا‌های آن مانند مصرفی و ساختمانی است .

مدیر بنادر، دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: در تلاش هستیم تا با بهره گیری از مدرن‌ترین تجهیزات این بندر به عنوان بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر، پس از به دست آوردن سهم بیش از ۶۰درصدی تخلیه و بارگیری کالا در شمال کشور، نقش مهمی در جابجایی کانتینر بنادر حاشیه دریای خزر ایفا کند.

سیاوش رضوانی همچنین با اشاره به افزایش ۴برابری حمل ریلی در این بندر (۴ماه نخست) نسبت به مدت مشابه پارسال افزود: بندر امیرآباد با دارا بودن ۲۵کیلومتر خط ریلی داخلی، تنها بندر متصل به راه آهن سراسری در شمال کشور محسوب شده و در این مدت با افزایش ۴۴۱درصدی حمل ریلی کالا، به بندری با حمل و نقل چند وجهی تبدیل شده است.

مدیر بنادر، دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به افزایش ۴۶۰درصدی میزان وزنی حمل ریلی کالا نسبت به مدت مشابه پارسال اشاره کرد و گفت: با توجه به وجود زیر ساخت‌های ریلی مناسب در این بندر و نیز راه اندازی اسکله رو رو ریلی، به عنوان تنها بندر دارای این نوع اسکله در کشور شناخته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه