English

مدیر بندر امیرآباد خبر داد:

تردد ۳۰ فروند کشتی در دریای خزر

مدیر بندر امیرآباد گفت: در استان مازندران سه بندر اعم از بندر نوشهر ، بندر فریدونکنار و بندر امیرآباد فعالیت دارند و 30 فروند کشتی در دریای خزر تردد می کنند.

تردد 30 فروند کشتی در دریای خزر

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، سیاوش رضوانی در نشست با اصحاب رسانه استان مازندران اظهار داشت:  در حاشیه دریای خزر وضعیت بنادر ایران نسبت به دیگر کشورهای همسایه بهتر است و در سال 97، 5 میلیون و 700 هزار تن بار وارد بنادر استان های شمالی شد که 3 و نیم میلیون تن  در بندر آباد بود.

وی ادامه داد:  تنوع کالاهای وارد شده به بندر امیر آباد رو به افزایش است و این کالاها 14 نوع می باشند  و اکنون 93 درصد مراحل احداث اسکله رورو در بندر امیر آباد انجام شده است و 80 میلیارد تومان اعتبار برای این بخش هزینه شده است.

رضوانی اذعان داشت:  پست‌های اسکله بندر امیرآباد ۱۵ واحد بوده و  بیش از هزار و ۸۰۰ نفر در بندر امیر آباد مشغول فعالیت هستند و به طور میانگین روزانه ۶۰۰ کامیون برای جابجایی کالا در این بندر تردد می‌کنند.

وی گفت: کریدور جدید با محور ترانزیتی امیرآباد -دوغارون – چابهار شکل می گیرد و هم اکنون تفاهمنامه بین بنادر کشورهای ایران و افغانستان با حضور تاجران هندی  امضاء شده است و در آینده ای نزدیک اجرایی می شود.

رضوانی افزود : هند و افغانستان برای تجارت با کشورهای شمالی حاشیه خزر و ترانزیت از بندر امیر آباد علاقمند هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه