English

امام جمعه سنندج :

لباس و حجاب مانند زینتی برای انسان است

امام جمعه سنندج با اشاره به ضرورت رعایت حجاب برای مسلمانان گفت: حجاب و لباس همانند زینتی برای انسان است.

لباس و حجاب مانند زینتی برای انسان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حاج ماموستا عبدالرحمان خدایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار کرد: ملت ایران به ویژه مردم استان‌های مرزی در طول عمر با برکت انقلاب همواره پشتیبان انقلاب بوده و در عرصه‌های سرنوشت‌ساز مقابله با دشمنان با گذشت از جان و مال خود به دشمنان اجازه هیچگونه دست‌درازی به خاک کشور را نداده‌اند.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: روحیه شجاعت و غیرت در بین مسلمانان ایرانی وجود دارد که باید شاکر این نعمت الهی باشیم چرا که این شجاعت و شهامت در کنار اتحاد و همبستگی ملت ایران موجب ترس در دل دشمنان شده است.

وی گفت: اینکه سربازان گمنام با اشراف کامل اطلاعاتی توانسته‌اند 17 نفر جاسوس آمریکایی را شناسایی کنند برای ملت ایران جای افتخار و سربلندی دارد.

امام جمعه سنندج یادآوری کرد: اقتدار امروز ایران از برکت ایثارگری ملت ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی و سایر عرصه‌های سرنوشت‌سازی است که مردم با حضور خود دشمنان را سرجایشان گذاشته‌اند لذا حراست از این انقلاب بزرگترین وظیفه ما در قبال ایثار و از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران است.

وی در بخش اول خطبه‌ها گفت: خداوند تبارک و تعالی عبادت تمام مسلمانان به ویژه کسانی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند را قبول و برای بیماران شفای عاجل عنایت فرماید.

ماموستا خدایی گفت: پیامبر خدا در حدیث قدسی نقل می‌فرماید« خانه من در زمین مساجد است و کسی که در نماز جمعه حاضر می‌شود برای زیارت خدا حضور پیدا کرده است.

وی افزود: اگر با دل برای نماز برویم هر قدمش گناهی را از انسان بر می‌دارد و چه چیزی از این بزرگتر و بهتر است.

وی عنوان کرد: زمان اعزام مسلمانان به حج ابراهیمی فرا رسیده و به زودی مسلمانان از سراسر جهان برای بجا آوردن این واجب دینی در سرزمین وحی حضور پیدا می‌کنند که این عظمت دین اسلام را بیشتر نمایان می‌سازد.

ماموستا خدایی تصریح کرد: فرد مسلمان باید در برخورد با دیگران کمال احترام را رعایت کند و اجراز امر به معروف و نهی از منکر، عیادت از بیماران و بجای آوردن صله رحم توجه کند.

وی با بیان اینکه شرکت در مراسم غم و شادی هم از آداب مسلمانان است، گفت: صبر در برابر مشکلات و راضی بودن به مقدرات الهی از خصوصیات و ویژگی‌های انسان مسلمان است.

ماموستا خدایی گفت: عامل بودن به تعهدات، راستگویی، توجه به حجاب و عفاف و صادق بودن در وعده از دیگر آداب مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه رعایت حجاب در هر شرایطی امری ضروری است، خاطرنشان کرد: لباس هدیه خداوند است چرا که لباس عیب انسان را می‌پوشاند و مانند زینتی برای انسان است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه