English

نفت ستاره خلیج فارس حفاظت از منطقه گنو را بر عهده گرفت

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود، به صورت داوطلبانه با امضای تفاهم نامه ای حفاظت از ذخیره‌گاه زیست‌کره «گنو» را بر عهده گرفتیم.

نفت ستاره خلیج فارس حفاظت از منطقه گنو را بر عهده گرفت

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمدعلی دادور مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس درباره چرایی امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان و شرکت نفت ستاره خلیج فارس، گفت: با توجه به ضرورت اجرای اصل پنجاهم قانون اساسی و همگانی بودن وظیفه حفاظت از محیط زیست و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود، به صورت داوطلبانه با امضای تفاهم نامه ای حفاظت از ذخیره‌گاه زیست‌کره «گنو» را بر عهده گرفتیم.

وی این اقدام را سبب ارتقا شاخص‌های زیست‌محیطی استان و حفاظت از گونه‌های طبیعی و جانوری منطقه گنو عنوان کرد و افزود: توسعه همکاری‌های آموزشی-تحقیقاتی در راستای حفظ محیط‌زیست گنو را نیز متقبل شده‌ایم و با بهترین کیفیت آن را انجام خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس ادامه داد: مشارکت در اجرای برنامه حفاظت از گونه‌های در معرض خطر، استفاده از روش‌های نوین حفاظتی در منطقه، اجرای طرح احیاء پوشش گیاهی منطقه و اقدامات مشترک در زمینه تامین منابع زیستی حیات وحش را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی همکاری در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از وقوع و امدادرسانی در صورت بروز حریق در این منطقه را از دیگر تعهدات شرکت نفت ستاره خلیج فارس ذکر کرد و بیان داشت: کمک به اجرای طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی، ارتقا و گسترش فرهنگ زیست‌محیطی جوامع محلی، انجام برنامه مشترک آموزشی و همکاری به منظور جلب مشارکت جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد را نیز پیگیری خواهیم کرد.

دادور استفاده از فضاهای آموزشی مشترک را نیز مورد تاکید قرار داد و افزود: چنانچه دستگاه‌ها بتوانند از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده کنند سبب رشد متقابل و بهبود سطح خدمات رسانی به مردم خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که سازوکار اجرایی این تفاهم نامه به چه صورت خواهد بود، گفت: به منظور اجرای بهینه این تفاهم نامه کارگروه اجرایی متشکل از نمایندگان ثابت و تام الاختیار طرفین تشکیل شده است که این کارگروه وظیفه برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر فعالیت‌های مشترک و سایر موارد را برعهده خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس اظهار داشت: این کارگروه حداقل هر سه ماه یکبار تشکیل جلسه می‌دهد و گزارش پیشرفت کار به مقامات دو دستگاه ارائه خواهد شد.

وی ضمن بیان این که تفاهم نامه بین شرکت نفت ستاره خلیج فارس و اداره کل حفاظت محیط زیست هرمزگان از تاریخ امضا به مدت دو سال معتبر خواهد بود و با توافق طرفین تمدید می‌شود، افزود: امیدواریم این اقدام نیز بتواند برگ زرین دیگری در کارنامه‌ی پرافتخار شرکت نفت ستاره خلیج فارس در حوزه‌ی مسئولیت های اجتماعی به یادگار بگذارد و شاهد توسعه‌ی متوازن هرمزگان و بالندگی هر روزه میهن عزیزمان باشیم.

گفتنی است تفاهم نامه حفاظت از ذخیره‌گاه زیست‌کره «گنو» چندی پیش به امضای «حبیب مسیحی تازیانی» مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان و «محمدعلی دادور» مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی