English

فرایند ثبت جهانی سرو ابرکوه پیگیری می شود

فرایند ثبت جهانی درخت دیر زیست ابرکوه در قالب زنجیره درختان دیر زیست کشور از سوی مدیرکل میراث استان یزد پیگیری می شود.

 فرایند ثبت جهانی سرو ابرکوه  پیگیری می شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه با اشاره به تشکیل کارگروه هماهنگی بین بخشی اثر ملی سرو ابرکوه با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی کشور اظهار داشت: فرایند ثبت جهانی درخت دیر زیست ابرکوه در قالب زنجیره درختان دیر زیست کشور از سوی مدیرکل میراث استان یزد پیگیری می شود.

وی با بیان اینکه این فرآیند ممکن است حدود سه سال طول بکشد، ادامه داد: مقرر شده برای کل درختان کهنسال ایران پرونده ای با محوریت سرو ابرکوه تشکیل شود و با تعیین گروه خاصی، کار مطالعات میدانی انجام در این زمینه انجام گیرد.

فرماندار ابرکوه با اشاره به جزئیات این اقدام بیان داشت: با مشخص شدن ویژگی های درختانی نظیر سرو ابرکوه، اطلاعات به دست آمده در قالب گروهی و زنجیره ای به سازمان یونسکو ارسال می شود .

وی در خصوص دستاوردهای سفر معاون سازمان میراث فرهنگی به شهرستان ابرکوه عنوان کرد: معاونت میراث فرهنگی کشور ضمن بازدید از مجموعه ارگ شهرسب خواستار سرمایه گذاری در این زمینه شده که با حمایت های مسئولان استان یزد در این زمینه نیز اقدام خواهد شد تا طراحی این مجموعه به صورت گروهی انجام شود و شاهد اقدامی بسیار ارزشمند در شهرستان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه