English

فرماندار ابرکوه بیان کرد:

بیش از هزار فرصت شغلی با تکمیل ظرفیت تولید کاشی و فولاد در ابرکوه

فرماندار ابرکوه گفت: با تکمیل ظرفیت واحدهای تولیدی نظیر کارخانه‌های تولید کاشی و سرامیک و فولاد زمینه اشتغال افزون هزار نفر فراهم می‌شود.

بیش از هزار فرصت شغلی با تکمیل ظرفیت تولید کاشی و فولاد در ابرکوه

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد کاظمی نسب فرماندار ابرکوه گفت: سالانه ۳۶ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود که علاوه بر تامین بخشی از نیاز داخلی استان یزد و مناطق همجوار، ۱۵ میلیون مترمربع ( حدود ۴۲ درصد) آن به کشورهای حوزه خلیج فارس و بعضاً به اتحادیه اروپا صادر می شود.

وی در حاشیه بازدید سید مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری یزد از چند واحد صنعتی، تولید کاشی و سرامیک ابرکوه افزود: با تکمیل ظرفیت واحدهای تولیدی نظیر کارخانه‌های تولید کاشی و سرامیک و فولاد زمینه اشتغال افزون هزار نفر فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهرستان ابرکوه ۱۱۵ واحد اقتصادی فعال وجود دارد که بیش از ۶۰ درصد آن‌ها با تمام ظرفیت کار می‌کنند.

وی با بیان اینکه سالی که به نام رونق تولید نام‌گرفته است، تاکید کرد: هدف‌گذاری و تلاش دولت نیز بر پایه رفع موانع تولید واحدهای نیمه فعال قرار دارد تا با ظرفیت کامل اقدام به تولید کنند.

رئیس شورای اشتغال ابرکوه همچنین تصریح کرد: پارسال ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب بسته‌های اشتغال فراگیر، اشتغال پایدار روستایی و مشاغل خانگی به کارآفرینان و متقاضیان سرمایه‌گذاری پرداخت و منجر به ایجاد فرصت شغلی برای ۳۰۰ نفر شده است.

وی با اشاره به ۱۴.۱ درصد آمار بیکاری شهرستان اظهار داشت: هم اکنون تعداد بیکاران ۲ هزار و ۴۵۸ نفر است که ۶۰ درصد آنها فارغ التحصیلان مراکز دانشگاهی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر