English

عباس میرزاد مطرح کرد؛

مورفین، حشیش و شیشه گریبان‌گیر جامعه کارگری هرمزگان

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استاندار هرمزگان گفت: مورفین، حشیش و شیشه بیشترین مواد مخدر مورد استفاده در بین کارگران در هرمزگان است.

مورفین، حشیش و شیشه گریبان‌گیر جامعه کارگری هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محوریت پیشگیری از اعتیاد و با تکیه بر جامعه کارگری هرمزگان، دیروز (26 تیر ماه) به میزبانی شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس بندر عباس برگزار شد.  

هادی ابراهیمی، مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، با اشاره به روز افزون شدن آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: هدف از برگزاری این نوع همایش‌ها، حساس‌سازی مدیران دستگاه‌های اجرایی و کلیه ضینفعان آن‌ها، از آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد است.  

در ادامه این همایش ابراهیم فرهادی‌نیا با اشاره به موقعیت حساس بندرعباس برای ترانزیت مواد مخدر، گفت: ما در راه مبارزه با این پدیده عجیب و غریب سه هزار و 800 شهید و 12 هزار جانباز داشتیم و در مقوله مبارزه با مواد مخدر در دنیا دارای مقام هستیم.  

دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر هرمزگان پیشگیری را بهترین راه مقابله دانست و بیان داشت: اعتیاد پدیده‌ای نیست که یک متولی داشته باشد، همه‌ی ما باید باهم در این باره همکاری کنیم.  هرکس باید از خود و محیط اطراف‌اش شروع کند.

فرهادی‌نیا با تاکید بر جامعه هدف همایش اضافه کرد: هرچقد کارخانه‌ها وسازمان‌های استان دارای برنامه‌ریزی برای آگاهی‌رسانی از این آسیب وایجاد فضای شاد برای کارکنان خود باشند، در نتیجه شاهد آسیب‌های اجتماعی به ویژه اعتیاد، کمتری خواهیم بود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استاندار هرمزگان که در این نشست حضور داشت، با اشاره به مسولیت همگانی در مقابله با آسیب اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد، بیان داشت: با رشد شتابان جوامع بشری و افزایش دغدغه‌های زندگی انسانی، به تبع آن آسیب‌های اجتماعی نیز رشد می‌کند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها اعتیاد است.

عباس میرزاد اذعان داشت: جامعه کارگری و خانواد‌های آن‌ها 52 درصد از جمعیت کشور را در بر میگیرند که باید برای همه‌ی ابعاد زندگی آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به جمعیت 280 هزار نفری کارگران مشغول به کار در هرمزگان، گفت: ما نباید کارگران را رباط بدانیم.  آن‌ها از روح و جسم و روان هستند که باید برای شادی و بعد اجتماعی آن‌ها برنامه ریزی کرد.  

میرزاد در ادامه افزود: متاسفانه ما در جایگاه سیزدهم کشور در زمینه اعتیاد در بین کارگران هستیم. دغدغه‌های زندگی کارگران باعث می‌شود به سمت اعتیاد کشیده شوند.

وی با معرفی مورفین، حشیش و شیشه به عنوان پر‌مصرف‌ترین مواد مخدر در جامعه کارگری، بیان کرد: بیشترین افرادی که در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند، کارگران ماهر هستند که دچار غرور کاذب نسبت به اراده خود شده‌اند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی استاندار هرمزگان با تاکید بر ایجاد فضای شاد و رسیدگی به دغدغه‌های کارگران، اضافه کرد: مهمترین قدم، آگاهی و آموزش کارکنان و کارفرمایان درمورد اعتیاد است. هرکارگری که درگیر اعتیاد شود، به‌طور قطع بر تولید تاثیر می‌گذارد.   

وی آسیب‌های اجتماعی را مرتبط به هم دانست و گفت: پنج واحد همیار کارکنان در هرمزگان وجود دارد که باید افزوده و تقویت شود تا در جهت ارتقای سلامت روانی کارکنان و کارمندان قدم بر دارد.  

در پایان این گردهمایی محمد علی دادور، مدیر مجموعه نفت ستاره خلیج‌فارس، از احداث مرکز مشاوره برای کارکنان خبر داد و با بیان این‌که‌مجموعه ما یک مجموعه بومی است، گفت: ما نمی‌خواهیم برای کارکنانمان شهرک‌سازی کنیم، بلکه هدف ما مستقر کردن آن‌ها در سطح شهر است تا جزیی از فرهنگ استان باشند و اگر  امکاناتی برایشان در نظر گرفته شد، برای استفاده همه مردم بندرعباس است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی