English

استاندار کردستان عنوان کرد:

جانمایی و احداث شهرک صنعتی جهت ارتباط مطلوبتر با اقلیم کردستان عراق

استاندار کردستان با اشاره به ظرفیت های موجود در دو کشور برای فعالیت اقتصادی، از احداث شهرک صنعتی جهت بهره برداری مطلوب تر از این ظرفیتها نام برد.

جانمایی و احداث شهرک صنعتی جهت ارتباط مطلوبتر با اقلیم کردستان عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بهمن مرادنیا عصر امروز شنبه در امضای تفاهم نامه بین مسئولان کردستان ایران و سلیمانیه  که در محل هتل شادی سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در آینده ای نزدیک جهت روابط اقتصادی مطلوبتر مابین دو کشور شهرک صنعتی را جانمایی وتاسیس خواهیم کرد.

استاندار کردستان در ادامه تصریح کرد: این شهرک صنعتی یکی از ظرفیت‌های مطلوب و مشترک بین اقلیم و استان کردستان خواهد بود که در این سفر مورد بررسی و امیدواریم زمینه اجرایی شدن آن فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه ایران به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا در ارتباط با استفاده از فاینانس مشکل دارد افزود: اگر مسئولان سلیمانیه و اقلیم کردستان عراق بتوانند از فاینانس برای اجرای پروژه خط راه آهن سنندج -سلیمانیه بهره گیرند این طرح با سرعت بیشتری به مرحله اجرا در می‌آید.

استاندار کردستان افزود: معاون هماهنگی امور اقتصادی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برای پیگیری مفاد تفاهم نامه‌های بین دو طرف انتخاب شدند انتظار می‌رود استاندار سلیمانیه هم از میان مدیران خود افرادی را برای این مهم برگزیند.

مرادنیا اظهار داشت: با این اقدام پس از این نتایج و دستاوردهای سفرها به طور شفاف معلوم و اعلام می‌شود.

 استاندار کردستان از استاندار سلیمانیه عراق خواست که از طریق رییس جمهور این کشور برای استفاده از فایناس به منظور اجرای طرح راه آهن سنندج - سلیمانیه اقدام کند.

استاندار سلیمانیه هم در این نشست گفت: تفاهم نامه جدید ادامه دهنده و تمام کننده تفاهم نامه‌های گذشته بین طرفین است.
هه وال ابوبکر حسین افزود: می‌طلبد از این به بعد گردهمایی ماهانه بین نمایندگان دو طرف تشکیل شود تا مشکل و مانعی در ارتباطات پیش نیاید.

وی اضافه کرد: امیدواریم سفر آینده ما به بیان دستاوردهای مفاد تفاهم نامه‌ها اختصاص پیدا کند.

استانداران کردستان و استان سلیمانیه اقلیم کردستان عراق در هتل شادی سنندج تفاهم‌نامه مشترک در 13 بند و در حوزه‌های اقتصادی، فنی مهندسی، صنعتی، مرزی و گردشگری را مبادله کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه