English

رئیس دادگستری پارس آباد خبر داد؛

شهرستان پارس آباد رتبه نخست در صلح و سازش در استان اردبیل

رئیس دادگستری شهرستان مرزی پارس آباد مغان از کسب رتبه نخست شهرستان پارس آباد درحوزه تلاش برای صلح و سازش پرونده‌ها دریک سال گذشته در استان اردبیل خبر داد.

شهرستان پارس آباد رتبه نخست در صلح و سازش در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، سید عبداله طباطبایی امروز در نشستی با خبرنگاران در پارس آباد مغان از افزایش ۲۰درصدی حجم پرونده‌های قضایی در یک سال اخیر خبر داد و افزود: نزدیک ۵۹ هزار فقره پرونده قضایی در دادگستری شهرستان پارس آباد تشکیل شده است که این سیر صعودی متاثر از مشکلات و معضلات اخیر تورم و گرانی در جامعه بوده است.

وی ضمن انتقاد از عدم اطلاع رسانی و نفوذ کلامی خبرنگاران و اصحاب رسانه در حین برگزاری انتخابات منطقه تصریح کرد: بدون تردید نقش رسانه‌ها در انتخابات بسیار مهم و حیاتی است و رسانه‌ها در صورتی که بتوانند بی طرف و متعهد به الزامات و قوانین، می‌توانند در مشارکت همگانی و جهت دهی افکار عمومی و هدایت مردم به سمت برنامه‌ها و توانایی‌های داوطلب نقش ایفا کنند.

رئیس دادگستری شهرستان پارس آباد مغان همچنین از بلاتکلیف بودن مدیریت شهری پارس آباد که بیش از ۷ ماه است که شهردار ندارد، گلایه کردو گفت: سلب عضویت یکی از اعضای شورای اسلامی شهر از سوی هیات حل اختلاف استان اردبیل تائید شده، ولی رای قطعی از سوی هیات مرکزی صادر نشده است و تصمیم گیری در این مورد با دیوان عدالت اداری خواهد بود.

طباطبایی با تقدیر از دستگاه‌های مرتبط در کاهش جرائم خشن و اهانت در مکان‌های عمومی با فرهنگ سروری اداره فرهنگ و ارشاد مناسب و اقدامات بازدارنده خبر داد و گفت: نظارت همگانی را در خصوص اجرای قوانین و لزوم امر به معروف ونهی از منکر لسانی را متذکر شدند.

وی خاطر نشان کرد: آزادسازی حریم جاده‌ها و کانال‌ها و رفع مشکلات جاده‌های فرعی ۲۲ شرکت که جاده فرعی آن‌ها عمود بر جاده اصلی است و این باعث بروز حادثه برای شهروندان می‌شد.

رئیس دادگستری شهرستان پارس آباد مغان خواستار مشارکت حداکثری مردم در حمایت از اقدامات دادستان عمومی و انقلاب در سد معبر و کشتار غیر مجاز دام و طیور در انزار عمومی ودر رودی جاده‌ها از جمله مواردی است که نیازمند فرهنگ سازی اجتماعی در این خصوص شد و تاکید کرد، تنها اقدامات قهری دستگاه قضایی به تنهایی نمی‌تواند این معضل شهری را رفع نماید.

طباطبایی در خصوص الکترونیکی شدن ابلاغ‌های قضایی شهرستان پارس آباد مغان با ابلاغ بالای ۹۰ درصد اوراق به صورت الکترونیکی ثنا علاوه بر کسب رتبه اول استان در این مورد موجبات صرفه جویی و کاهش چشمگیر هزینه‌ها شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه