English

رئیس دادگستری چالوس:

رعایت حجاب همیشه خطاب به خانم ها نیست

رئیس دادگستری چالوس گفت: رعایت حجاب همیشه خطاب به خانمها نیست و آقایان نیز باید پوشش خود را رعایت کنند.

رعایت حجاب همیشه خطاب به خانم ها نیست

به گزارش خبرگزاری موج مازندران  سید ناصر احمدی در جلسه شورای اداری چالوس  ضمن گرامیداشت شهادت مظلومانه شهید دکتر بهشتی معمار دستگاه قضا و تبریک هفته قوه قضائیه اظهارداشت: قوه قضائیه یکی از ارکان مهم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و هدف آن همانطور که در قانون اساسی آمده برخورد با ظالمین و پیشگیری از وقوع جرم است.

وی ادامه داد : خوشبختانه از انقلاب تا کنون دستگاه قضا در پیشبرد اهدافش موفق بوده، هرچند گاهی هم مظلوم واقع شده است زیرا  دستگاه قضا بر خلاف سایر دستگاه ها خیلی تمایل به اطلاع رسانی در مورد پرونده ها ندارد، چرا که پرونده ها عمدتا محرمانه هستند و امکان پاسخگویی و اعلام محتویات و اطلاعات در آنها وجود ندارد و به همین خاطر ممکن است که برداشت ها و افکار عمومی نسبت به اتفاقاتی که در رسیدگی به پرونده ها می افتد نادرست باشد.

رئیس دادگستری چالوس تصریح کرد:ممکن است گاهی تحقیقات و صدور حکم برخی پرونده ها به درازا کشیده شود ولی نتیجه آن ممکن است نتیجه ای باشد که مردم هم همان انتظار را داشتند.

احمدی با بیان اینکه در دادگستری چالوس پرونده های مهمی چه کیفری و چه حقوقی بررسی می شوند اظهارداشت: بسیاری ازپرونده های ما مالی و بعضا میلیاردی هستند که همین امر می طلبد تا حساسیت ویژه ای روی تحقیقات آنها وجود داشته باشد.

رئیس دادگستری چالوس افزود: پرونده ها دو دسته هستند یک سری از سوی شاکی قابل گذشتند اماپرونده هایی که احساسات مردم را جریحه دار می کنند  غیر قابل گذشت می باشند و لذا قانونگذار دادستان را به عنوان مدعی العموم مشخص کرده است.

احمدی با بیان اینکه مراجعات مردم به دادگستری بسیار زیاد است تاکید کرد: به هیچ وحه نمی توانیم مانع مردم از شکایت شویم ولی می توانیم پیشگیری کنیم به عنوان مثال در ادارات بسیاری از جرائم غیر قابل گذشت نتیجه سهل انگاری مسئولان است اما وقتی جرم رخ می دهد می گویند چرا دستگاه قضا زود برخورد نکرد لذا مدیران در مجموعه خود نظارت کافی را داشته باشند.

رئیس دادگستری چالوس با بیان اینکه همه دغدغه دستگاه برخورد با هنجارشکنان و قانون گریزان است تصریح کرد: هر شهرستان به تناسب موقعیت جغرافیایی اش یکسری جرایم خاص دارد اکنون فصل تابستان است و بحث حجاب در شهرستانهای غرب بویژه با ورود مسافران مشهود است که البته تاکید بر رعایت حجاب همیشه خطاب به خانمها نیست و گاهی نوع پوشش آقایان عین بی حجابی است.

وی گفت: در تابستان هوا گرم است و مردم به ساحل می روند و خیلی ها فکر می کنند ساحل یعنی آزادی مطلق، در حالی که اینگونه نیست بنابراین می خواهیم نیروی انتظامی با جدیت بیشتری در این خصوص ورود پیدا کند.

احمدی عمل به شعار سال مبنی بر حمایت از رونق تولید را وظیفه همه نهادها و دستگاه ها دانست و گفت: دادگستری هم حمایت خود را از سرمایه گذار دارد ولی این شبهه نشود که سرمایه گذار هرکاری دلش خواست می تواند انجام دهد ، هرکس مرتکب جرم شود قطعا برخورد دستگاه قضا را خواهد داشت و در جاهایی که نیاز به حمایت است با توجه به وضعیت اقتصادی حمایت می شود ولی جرم را از هیچکس نمی پذیریم.

رئیس دادگستری چالوس در پایان با انتقاد از پاسخ دیرهنگام برخی دستگاه ها به استعلامات دادگستری گفت: مدیران توجه داشته باشند که پاسخ به نامه های دستگاه قضا باید در اسرع وقت و نهایتا تا تاریخی که اعلام شده ارائه شود  زیرا پاسخ دیرهنگام می تواند تاخیر در روند رسیدگی بسیاری از پرونده ها شود

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه