English

با همت سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان انجام شد؛

حذف کیسه های پلاستیکی از محیط زیست اصفهان / اهدای ۳۳۳ جایزه حامیان محیط زیست در روز عید سعید فطر

خطرات ناشی از دفن زباله های پلاستیکی نه تنها آلودگی خاک و آب و در نهایت اکوسیستم محل زندگی را در بر می گیرد بلکه تهیه مواد اولیه، جابه‌جایی و به ویژه بازیافت دارای خطرات و زیان های زیست بومی زیادی است.

حذف کیسه های پلاستیکی از محیط زیست اصفهان / اهدای 333 جایزه حامیان محیط زیست در روز عید سعید فطر

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری  و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: بدون شک اثرات مخرب کیسه های پلاستیکی در محیط‌زیست بر کسی پوشیده نیست چرا که پلاستیک به کندی در محیط زیست تجزیه می شود و در چرخه محیط زیست اختلال ایجاد می کند.

محمد مجیری اظهار داشت: سیصدو سی و سه جایزه 333 هزار تومانی به عنوان جایزه حامیان محیط زیست در نظر گرفته شده است و در روز عید سعید فطر بصورت قرعه کشی اهدا خواهد شد.

وی افزود: با توجه به گستردگی مصرف کیسه های پلاستیکی و اسراف و استفاده بیش از نیاز واقعی در استفاده از این کیسه ها ضرر و زیان بسیار به محیط زیست را در پی خواهد داشت؛ به همین دلیل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان با همت بهره برداران بازارهای روز کوثر تصمیم برآن گرفت که کیسه های پارچه ای را جایگزین  کیسه های پلاستیکی نماید.

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری  و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: از آنجایی که بخش عمده خدماتی که در زمینه تامین مایحتاج عمومی شهروندان اصفهانی از طریق بازارهای روز کوثر ارائه می‌شود تصمیم گرفتیم که فرهنگ استفاده از کیسه های پارچه ای را افزایش دهیم.

اصفهان-+مدیر+عامل+سازمان+ساماندهی+مشاغل+شهرداری

مجیری بیان داشت: در همین راستا به منظور ترغیب شهروندان به استفاده از کیسه های پارچه ای و حذف کامل کیسه های پلاستیکی از سطح شهر برنامه ها، جوایز و تخفیفات ویژه ای در این ارتباط دیده و اجرایی شده است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره"کی سه امتیاز" دارد گفت:در راستای تشویق شهروندان به استفاده از کیسه های پارچه ای و استفاده چندین باره از یک کیسه جشنواره کیسه امتیاز دارد " کی سه امتیاز دارد" در تمامی بازارهای روز کوثر اجرایی شده است.

مجیری با اشاره به نحوه شرکت در این جشنواره گفت: شهروندان به ازای خرید کیسه های پارچه ای یک امتیاز و در صورت همراه داشت کیسه پارچه ای 3 امتیاز دریافت می نمایند.

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری  و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان گفت: سیصدو سی و سه جایزه 333 هزار تومانی به عنوان جایزه حامیان محیط زیست در نظر گرفته شده است و در روز عید سعید فطر بصورت قرعه کشی اهدا خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه