English

فرماندار پارس آباد:

گلخانه ۱۵۰۰ هکتاری در پارس آباد احداث می‌شود

فرماندار شهرستان مرزی پارس آباد مغان از اختصاص ۱۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان برای احداث گلخانه خبر داد.

گلخانه ۱۵۰۰ هکتاری در  پارس آباد احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، علی علایی امروز در جریان بازدید از مزارع گلخانه ای در شهرستان مرزی پارس آباد مغان گفت : قبلا سطح احداث گلخانه در این شهرستان چندان استقبال نمی شد که با توجه ویژه دولت در ارائه تسهیلات و مشوق های لازم، هم اکنون بیش از  1500 هکتاری گلخانه در شهرستان پارس آباد دایر می شود، که تحولی بزرگ در تولید محصولات و اشتغالزایی به وجود خواهد آورد.

وی با اعلام اینکه پیش‌بینی می‌شود که امسال  ۸۰ هزار تن گندم در شهرستان پارس آباد برداشت می شود، اظهار کرد: پیش بینی ۱۰ مرکز اصلی و ۸ مرکز پشتیبان برای خرید تضمینی گندم در این  شهرستان در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان پارس آباد اضافه کرد: امسال  18000 هکتار از اراضی شهرستان به کشت بهاره اختصاص یافته است.

وی همچنین به هجوم ملخها به مراتع مغان اشاره کرد و گفت:مبارزه با آفت ملخ مراکشی و ایتالیایی در سطح بیش از 20 هزار هکتار از مراتع شهرستان پارس آباد آغاز شده است.

علایی تصریح کرد : با تدابیر و اقدام به موقع جهاد کشاورزی و سم پاشی کانون های این آفت، از خسارت ملخ ها به مزارع کشاورزان جلوگیری شد.

 فرماندار شهرستان پارس آباد  که به همراه مدیرکل جهاد کشاوری استان اردبیل و کارشناسان مبارزه با آفات از مراتع دشت فتحعلی بازدید داشتند، افزود: خوشبختانه این کانون ها فعلاً از سنین پایین ملخ ها تشکیل یافته و با اقدام به موقع جهاد کشاورزی و سم پاشی کانون های این آفت از خسارت ملخ ها به مزارع کشاورزان جلوگیری می شود.

پارس آباد

 وی از پیگیری منابع مالی و امکانات و تجهیزات لازم برای مبارزه سریع با این آفت خبر داد و گفت : معاونت استاندار قول مساعد برای تامین این منابع را داده و جهاد کشاورزی نیز سموم و ابزار و کارشناسان را به منطقه گسیل نموده اند که طی هفته جاری تمامی این کانون ها امحا خواهند شد و خطری مزارع و محصولات کشاورزان را تهدید نخواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه