English

نماینده مردم بافق در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد؛

خطر نابودی مناطق بکر و مناظر طبیعی به علت برداشت معدن

نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی گفت: در برخی از مناطق از جمله بیشه در بسیاری از مناطق بکر و مناظر طبیعی به علت برداشت و استخراج در حال نابود شدن است که باید از آن بازدید و اقدامات لازم را انجام دهند.

خطر نابودی مناطق بکر و مناظر طبیعی به علت برداشت معدن

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد رضا صباغیان نماینده مردم بافق و بهاباد در مجلس شورای اسلامی در جلسه کارگروه توسعه هم اندیشی بافق گفت: معادنی که عوارض نمی‌دهند و بحث محیط زیستی را رعایت نمی‌کنند شناسایی و جلوی تمدید پروانه آن‌ها گرفته می‌شود.

وی افزود: در برخی از مناطق از جمله بیشه در بسیاری از مناطق بکر و مناظر طبیعی به علت برداشت و استخراج در حال نابود شدن است که باید از آن بازدید و اقدامات لازم را انجام دهند. 

نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت معدن کوشک و درند بهاباد، افزود: تیم ویژه‌ای در نظر گرفته شده تا معادنی که باید عوارض دهند مشخص شوند.

نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه کشور با اشاره به احداث راه سیروس آباد تصریح کرد: محیط زیست و منابع طبیعی اعلام همکاری کرده اند و سنگ آهن بافق هم همکاری‌های لازم را برای احداث این مسیر انجام می‌دهد، اما انتظار می‌رود دیگر معادن به عنوان مسئولیت اجتماعی برای احداث این جاده کمک کنند.

صباغیان با اشاره به به راه ساغند ادامه داد: با توجه به اینکه ۶۰کیلومتر مسیر آسفالت و زیر سازی شده و چند کیلومتر بیشتر باقی نمانده مقرر شد جلسه‌ای در استان یزد تشکیل و بحث محیط زیست آن حل شود.

وی نزدیکی ۱۰۰کیلومتری به مشهد و استان‌های جنوبی را از مزیت‌های احداث این مسیر برشمرد.

نماینده مردم بافق، مهریز، ابرکوه، خاتم و بهاباد در مجلس شورای اسلامی بحث آهن اسفنجی شهرستان را دیگر موارد مطرح شده در این نشست بیان کرد و افزود: برای حل این موضوع باید وزارت نیرو با سهمیه آب موافقت کند و محیط زیست نیز در این زمینه مشکل نداشته باشد که مجوز آب آن نیز گرفته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه