English

استاندار کرمانشاه:

توقف شاخص نرخ بیکاری کرمانشاه مهم‌ترین دستاورد سال گذشته بود

هوشنگ بازوند گفت: سال گذشته فرمانداران و مدیران ستادی متحمل مشقات فراوان شدند اما کارهای رضایت‌بخشی صورت گرفت، که از مهم‌ترین دستاوردهای آن متوقف کردن شاخص و کاهش نرخ بیکاری در استان بود.

توقف شاخص نرخ بیکاری کرمانشاه مهم‌ترین دستاورد سال گذشته بود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه با تأکید بر کاهش شاخص نرخ بیکاری کرمانشاه در سال گذشته، گفت: در سال ۹۷ مجموعه فرمانداران و مدیران ستادی متحمل مشقات فراوان شدند اما درنهایت کارهای رضایت‌بخشی صورت گرفت، که از مهم‌ترین دستاوردهای آن متوقف کردن کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه بود، اگرچه هنوز اولین نرخ بیکاری کشور را داریم.

 هوشنگ بازوند در اولین نشست مشترک فرمانداران و مدیران ستادی استانداری در سال ۹۸ که در محل سالن تدبیر استانداری برگزار شد، افزود: نام‌گذاری سال ۹۸ به‌عنوان سال رونق تولید توسط مقام معظم رهبری مدظله‌العالی به‌وضوح اولویت کشور را که پرداختن به مسائل اشتغال و اقتصاد است روشن نموده است و با توجه به وضعیت بیکاری استان، مجموعه مدیران و مسئولان استان باید از این موضوع که اهتمام کلیت نظام در راستای رونق تولید است استفاده کنند تا شاخص اشتغال را ارتقا دهیم.

مقام ارشد استان ادامه داد: با جهش خوب و شتاب مطلوبی که دکتر حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری به وضعیت سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در استان داده است در سال جدید چشم‌انداز خوبی برای کاهش نرخ بیکاری استان پیش رو داریم.

وی بیان داشت: در حوزه امور عمرانی فقط در یک مورد، در کمتر از ۱۶ ماه، بالغ‌بر ۶۴ هزار واحد مسکونی تعمیراتی در مناطق زلزله‌زده مرمت‌شده و قریب ۲۹ هزار واحد مسکونی جدید نیز ساخته‌شده است که در نوع خود یک رکورد درخشان محسوب می‌شود.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: سال ۹۸ نیز با سختی‌های متعددی روبرو هستیم و شوک سهمگین سیل در آغاز سال جدید، بار مالی هنگفتی به دولت تحمیل کرده است که مسائل مرتبط با بودجه کشور را در سال ۹۸ تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

بازوند ادامه داد: مشارکت مردم و مسئولین در مدیریت سیل استان به‌خوبی نشان داد که اگر مردم در امور مشارکت کنند تا چه اندازه پیشبرد امور کم‌هزینه‌تر است و هر حادثه طبیعی می‌تواند قابل مدیریت باشد‌. مهندس سالاری و آقای بالایی مدیرکل مدیریت بحران استان عملکرد قابل‌تقدیری داشتند.

وی اظهار داشت: اطلاع‌رسانی مربوط به سیل و مسائل آن بسیار درخشان و عالی بود که می‌تواند به‌عنوان یک تجربه موفق در "اطلاع‌رسانی در بحران" مورد تجزیه‌وتحلیل و استفاده دیگر استان‌ها قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان همچنین گفت: کاهش بیکاری از طریق به صحنه آوردن سرمایه‌گذاران همچنان اولویت اول استان است که با تفکیک معاون اقتصادی از منابع انسانی، دکتر حاتمی فرصت بیشتری برای برنامه‌ریزی در راستای ایجاد اشتغال خواهد داشت‌.

وی بابیان اینکه توسعه درنهایت توسط مردم و بخش خصوصی ایجاد می‌شود، افزود: دقت نظر بخش خصوصی در هزینه‌کرد سرمایه خود از بخش دولتی بیشتر است و اگر سرمایه‌گذار احساس کند که ممکن است مشکلی برای سرمایه‌اش به وجود بیاید تمایلی به سرمایه‌گذاری نخواهند داشت لذا مسئولان و مدیران استان باید در بیانات و مصاحبه‌های خود مراقب باشند که به سرمایه‌گذاران اطمینان خاطر بدهند که از سرمایه آن‌ها محافظت خواهد شد.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: تفکیک معاونت اقتصادی از منابع انسانی یک ظرفیت جدید برای استان است که هرکدام از این دو معاونت می‌توانند در حوزه کاری خود با استقلال عمل بیشتری عمل کنند که درنهایت درروند توسعه اقتصادی استان مؤثر خواهد بود.

وی همچنین تأکید کرد: راکد شدن واحدهای تولیدی و اقتصادی به وجهه دولت در افکار عمومی آسیب می‌زند‌ و باید همه تلاش خود را برای احیای واحدهای راکد به‌کارگیریم.

بازوند با اشاره به انتصاب آیت‌الله محمدی عراقی به‌عنوان مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم بیان داشت: انتصاب آیت‌الله محمدی عراقی به‌عنوان مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم یک فرصت برای استان است که باید از این فرصت برای استان استفاده کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه معاونت سیاسی امنیتی اجتماعی اتفاقات بسیار خوبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام‌شده است‌ که جای تقدیر و تشکر دارد.

استاندار کرمانشاه همچنین گفت: حجت‌الاسلام‌والمسلمین عزیزی و مجموعه بازرسی استانداری در سال گذشته عملکرد مناسبی در راستای ارتقای جایگاه تکریم ارباب‌رجوع داشته است و این روند باید باقدرت بیشتری ادامه پیدا کند.

بازوند اظهار داشت: دکتر کریمی فرماندار سابق اسلام‌آباد از فرمانداران زحمتکش، موفق و با برنامه بود. اولویت من استفاده از نیروهای داخلی استانداری و مجموعه وزارت کشور برای پست‌های مدیریتی استانداری است و در این انتخاب نیز تقویت بدنه نیروی انسانی استانداری مدنظرم بوده است.

وی ضمن ابراز رضایت از توقف نرخ شاخص بیکاری کرمانشاه، گفت: مجموعه وزارت کشور در استان بدنه کارشناسی توانمندی دارد باوری به ورود نیروی مدیریتی از خارج از مجموعه ندارم، مگر در شرایطی که مدیری مناسب برای یک مسئولیت در داخل مجموعه نباشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی