English

انفاق به سیل زدگان بدون افراط و تفریط باشد

امام جمعه موقت بندرعباس با اشاره به همدلی مردم ایران با سیل زدگان و ارسال کمک‌های مردمی گفت: نباید این موضوع با افراط و تفریط همراه شود؛ مسئله انفاق به سیل زدگان بدون افراط و تفریط یک ضرورت جدی است.

انفاق به سیل زدگان بدون افراط و تفریط باشد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت الاسلام «محمدحسن فروزان نژاد» ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباسی گفت: گرچه سیل در نقاط مختلفی از کشور خسارات زیادی را به بار آورده اما مردم ایران با همدلی خود تمام توان خود را برای برطرف کردن مشکلات پیش آمده بکار بستند.

وی با بیان اینکه نباید در این همدلی افراط و تفریط شود ادامه داد: مردم کمک های مالی خود به سیل زدگان را به ارگان های معتبر تحویل بدهند و در این کمک ها مساله انفاق به سیل زدگان بدون افراط و تفریط یک ضرورت جدی است.

امام جمعه موقت بندرعباس در بخش دیگری از صحبت‌هایش به «رونق تولید» به عنوان شعار سال 98 اشاره کرد و افزود: رهبری اقتصاد را نقطه کلیدی تعیین کننده دانسته اند و در این موضوع نیز باید جدی پای کار آمد.

فروزان نژاد ادامه داد: معلمان، روحانیان و دانشگاهیان بیانیه گام دوم را مطالعه کنند و نسبت به نخستین توصیه رهبری انقلاب مبنی بر امید بخشی و نگاه خوشبینانه به جوانان نسبت به آینده انقلاب اسلامی توجه ویژه شود.

 وی در ادامه تواضع و ترس از خدا را از ویژگی های مهم عبادالرحمن برشمرد و بیان داشت: مسوولان به خصوص باید این ویژگی های اخلاقی را در خود مرور کنند.

 امام جمعه موقت بندرعباس از خودخواهی و تکبر به عنوان آفت های ایمان نام برد و افزود: تواضع کلید ایمان و غرور و تکبر کلید کفر است.

فروزان‌نژاد با اشاره به اینکه اسراف یکی از ویژگی های مستکبران است، اظهار داشت: مومنان کسانی هستند که در انفاق اسراف نمی کنند.

وی در پایان به مناسبت های مهم ایام شعبان اشاره کرد و تصریح کرد: جشن های نیمه شعبان و سالروز میلاد حضرت بقیه الله باید به شکلی مطلوب برگزار شود به گونه ای که اهمیت این جشن برای تمامی مردم مشهود باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه