English

فرماندار بیله سوار خبر داد؛

افزایش ۳۵ درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی بیله سوار

فرماندار شهرستان بیله سوار از افزایش ۳۵ درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

افزایش ۳۵ درصدی صادرات کالا از پایانه مرزی بیله سوار

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، حسن قبادی امروز در جمع خبرنگاران عنوان کرد: در سال گذشته در مجموع ۸۴۹ هزار و ۷۲۶ هزار تن کالا توسط ۳۶ هزار و ۵۸۱ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار به کشور‌های روسیه، آذربایجان و گرجستان صادر شد که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش ۳۵ درصدی را داشته است.

وی تصریح کرد: کاشی، میلگرد، سیب زمینی، انواع شیشه، سنگ ساختمانی، نمک، قیر، نئوپان و پروفیل از جمله کالا‌های صادراتی و پنبه و کنجاله، خوراک دام، شیرین بیان، ضایعات کارتن، خوراک دام، الیاف مصنوعی از جمله کالا‌های وارداتی هستند.

فرماندار شهرستان بیله سوار با اشاره به تردد بیش از یک میلیون مسافر از پایانه مرزی بیله سوار افزود: در سال گذشته یک میلیون و ۴۵۰ هزار نفر از پایانه مرز بیله سوار مغان تردد کرده اند که از این تعداد یک میلیون و ۳۱۰ هزار نفر گردشگر و مسافر خارجی و عمدتا اتباع جمهوری آذربایجان بوده اند و در مجموع تردد مسافران از این پایانه ۴۵ درصد افزایش داشته است.

قبادی افزود: ۸۵ درصد این مسافران شامل یک میلیون و ۲۳۷ هزار و ۵۰ نفر به صورت پیاده از مرز بیله سوار تردد کرده اند و ۲۱۳ هزارو ۸۴ نفر مسافر نیز توسط وسیله نقلیه اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری از این مرز به خاک جمهوری اسلامی ایران و کشور همسایه تردد کرده اند.

وی گفت: در این مدت ۶۵ هزار و ۷۱۰ دستگاه کامیون، ۲ هزار و ۵۱۲ دستگاه اتوبوس و ۱۹ هزار و ۳۸۵ دستگاه سواری از پایانه مرزی بیله سوار مغان تردد کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل برای کامیون ۲۹ درصد، سواری ۹ درصد و برای اتوبوس نیز یک درصدافزایش نشان می‌دهد.

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه