English

رشد سفرهای پروازی و ماشینی به جزیره قشم/در هر دقیقه ۲۲ گردشگر از بندر لافت وارد جزیره قشم می‌شود

رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: در هر دقیقه 22 گردشگر نوروزی از طریق بندر لافت وارد جزیره قشم می‌شود.

رشد سفرهای پروازی و ماشینی به جزیره قشم/در هر دقیقه 22 گردشگر از بندر لافت وارد جزیره قشم می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «محمدرضا عباسی» با بیان اینکه سفرهای پروازی و ماشینی به جزیره قشم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته، گفت: امسال بنادر پهل-لافت به طور میانگین شاهد ورود ۵.۴۳ خودرو و ۲۱.۷۶ گردشگر در هر دقیقه بود.

وی با اشاره به ورود ۷۶.۵۴ درصد گردشگران نوروزی امسال از طریق لندینگ کرافت، ۳.۲۶ درصد پرواز و ۲۰.۲۰ درصد از طریق شناور، بیان کرد: دریافت و تحلیل آمار ورود و خروج مهمانان جزیره با کمک از «داشبورد تحلیلگر جامع آمار گردشگران» در سال جاری نسبت به سال گذشته، بیانگر افزایش سفر‌های خودرویی و پروازی نسبت به سفر با شناور است.

رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: این تحلیل در مقایسه با آمار سال گذشته که ورود گردشگران از طریق لندینگ کرافت ۷۶.۰۰ درصد، پرواز ۳.۱۳ درصد و شناور ۲۰.۸۷ درصد بوده، ارایه شده است.

عباسی با بیان اینکه این آمار برای بندر شهید ذاکری ۵.۷۴ مسافر و در فرودگاه بین المللی قشم ۰.۹۳ تَن در هر دقیقه گزارش می‌شود، گفت: ۴۵۰ هزار و ۳۵۸ گردشگر از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۹۷ تا ششم فروردین ماه ۹۸ به جزیره وارد شده اند که به ترتیب خراسان رضوی، تهران و اصفهان در صدر این فهرست قرار دارند.

به گزارش موج، «داشبورد تحلیلگر جامع آمار گردشگران» با تحلیل داده‌های آماری از ورود و خروج گردشگران نوروزی به جزیره قشم، در برنامه ریزی صحیح نقشی کاربردی داشته و می‌تواند در ارایه فاکتور‌های کارآمد در حوزه گردشگری جزیره کمک کرده و سهم قشم را در سبد سفر گردشگری هم وطنان افزایش دهد. این سامانه الکترونیکی، پیش از آغاز تعطیلات نوروز آماده و به منظور ثبت رویداد‌های تحلیلی به بهره برداری رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه