English

فرماندار میبد گفت:

برخی روستاهای بفروئیه میبد منتزع و به دهستان ندوشن پیوست

فرماندار میبد گفت: با درخواست مردم برخی روستاهای بفروئیه میبد منتزع و به دهستان ندوشن پیوست.

برخی روستاهای بفروئیه میبد منتزع و به دهستان ندوشن پیوست

به گزارش خبرگزاری موج یزد، حسین فلاح فرماندار میبد گفت: روستاها، مزرعه ها و مکان های سورک علیاء، سورک سفلی، هفتهر، بیدک علیا، بیدک سفلی، توتکین، چاه بادام، مزرعه آخوند و مزرعه علی شفیع از دهستان سورک بخش بفروئیه شهرستان میبد منتزع و مطابق نقشه پیوست که تأیید شده به مهر دفتر هیئت دولت است به دهستان ندوشن بخش ندوشن شهرستان یاد شده ملحق می شود.

به گفته وی همچنین مرکز دهستان سورک از روستای سورک به روستای درین دهستان یاد شده تغییر می یابد و نام دهستان سورک به درین تغییر می یابد.

گزارش دیگری حاکیست در پی الحاق دو روستای سورک و هفتهر به بخش ندوشن، امام جمعه، بخشدار، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار ندوشن در پیامی از مسئولان استان و شهرستان میبد قدردانی کردند.

در بخشی از این پیام آمده است: ندوشن با تاریخ و تمدن کهن و مهد علم، فرهنگ، اندیشه و ادب و با آثار و جاذبه های گردشگری، روستاهای زیبا، بناهای تاریخی ارزشمند، بافت تاریخی بکر و دست نخورده، چشمه سارها و آبشار های دیدنی و جذاب همچون نگینی در مرکزی ترین نقطه ایران می درخشد و همواره به توسعه و پیشرفت می اندیشد.

این پیام می افزاید: این شهر تاریخی و چند هزار ساله، دانشمندان، ادیبان و نویسندگان برجسته ای همچون دکتر محمد علی اسلامی را در دامان خود پرورش داده است که آثار ارزشمندش ایران را در جهان و ندوشن را در ایران پرآوازه کرد.

در بخشی دیگری از این پیام آمده است: الحاق و بازگشت دو روستای سورک و هفتهر به بخش ندوشن، مردمان این خطه را خوشحال و امید و آرزوهای آنها را به عمل تبدیل کرد و اگر نبود پیگیری و حمایت های بی دریغ و دلسوزانه مسئولان استان و شهرستان، قطعا این کار به نتیجه نمی رسید.

این پیام می افزاید: بدینوسیله جا دارد از تلاش های مدبرانه و دلسوزانه مسئولان اجرایی استان به خصوص جناب آقای دکتر طالبی استاندار محترم، آیت الله اعرافی امام جمعه معزز شهرستان میبد، جناب آقای دکتر کمال دهقانی فیرزآبادی نماینده مردم شریف میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، جناب آقای حسین فلاح فرماندار محترم و دلسوز شهرستان میبد و مسئولان محلی تقدیر ویژه به عمل اید.

مسئولان ندوشن در پایان پیام خود آورده اند: ما دست همه مسئولان را به گرمی می فشاریم و امیدواریم با حفظ فضای همدلی و وفاق بتوانیم مشکلات را یکی پس از دیگر حل کنیم و در جهت توسعه، عمران و آبادانی شهر و دریارمان قدم برداریم.

الحاق روستاهای سورک و هفتهر به بخش ندوشن خوشحالی و رضایتمندی مردم منطقه شد و آنها از این اقدام مسئولان تشکر و قدردانی کردند.

دیماه سال 91 بدبنال انتزاع ندوشن از شهرستان اشکذر به شهرستان میبد دو روستای سورک و هفتهمر ندوشن نیز از این بخش منتزع و به بخش بفروئیه میبد الحاق شده بود.

ندوشن با بیش از پنج هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری شمال غرب مرکز استان یزد قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه