English

فرماندار میبد گفت:

فعالیت ۳۰۰ نفر زیلو باف در میبد

فرماندار میبد گفت: زمانی بافنده زیلو در میبد به تعدادی اندک حدود هفت تا هشت نفر رسیده بود و با اقدامات انجام شده در حال حاضر شاهد فعالیت حدود 300 نفر زیلو باف، توسعه و رونق زیلو و جهانی شدن آن هستیم.

فعالیت 300 نفر زیلو باف در میبد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، حسین فلاح فرماندار میبد در این نشست شورای فرهنگ عمومی میبد با اشاره به نگاه ارزشمند امام جمعه میبد به میراث فرهنگی و صنایع دستی میبد گفت: این نگاه ارزشمند قابل تقدیر و موثر در هر فرآیندی در این حوزه بوده است.

وی تصریح کرد: زمانی بافنده زیلو در میبد به تعدادی اندک حدود هفت تا هشت نفر رسیده بود و با اقدامات انجام شده در حال حاضر شاهد فعالیت حدود 300 نفر زیلو باف، توسعه و رونق زیلو و جهانی شدن آن هستیم که باید تلاش شود با استراتژی بلند مدت، بافت آن در ابعاد بزرگ و نیز استفاده از فرصت ها در این حوزه مورد عنایت قرار گیرد.

وی ایجاد خوشه زیلو با حدود 800 میلیون تومان سرمایه گذاری با همکاری شرکت شهر های صنعتی و جهاد دانشگاهی و در دستور کار قرار دادن حدود 2 میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد توسط صندوق کارآفرین امید جهت ارائه به زیلو بافان و همراهی های دیگری که مسئولین و مردم کردند را اتفاق های خوب و میمون در حوزه هنر صنعت زیلو برشمرد.

در نشست فرهنگ عمومی شهرستان میبد که در بیت آیت الله اعرافی برگزار شد به لزوم ارتباط بیشتر صنایع و دانشگاه ها ، اجرای طرح های آفتابگردان درمدارس و طرح حقوق شهروندی در سطح ادارات در رعایت عفاف و حجاب اشاره شد.

همچنین گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه انتخاب شهر میبد به عنوان شهر جهانی زیلو نظیر زیباسازی شهر ، ایجاد گذر زیلوبافان در محله بشنیغان ، قرار دادن 70 دستگاه زیلو بافی در اختیار زیلو بافان ، کسب نشان ملی زیلو، شناسایی 200 زیلوباف ، ایجاد خوشه زیلو، شروع طرح سنجش سلامت زیلوبافان و... داده شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر