English

آغاز عملیات پرورش کرم ابریشم در استان اردبیل

کارشناس مسئول امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از آغاز عملیات پرورش کرم ابریشم در استان اردبیل خبر داد.

آغاز عملیات پرورش کرم ابریشم در استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، دهقان باقری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیات پرورش کرم ابریشم در شهرستان‌های مشکین شهر و کوثر و خلخال آغاز شد.

وی افزود: به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی مناسب از هر لحاظ شرایط لازم را برای توسعه و پرورش کرم ابریشم دارد شهرستانهای مشکین شهر و کوثر و خلخال جزو سه شهرستان انتخابی در فاز نخست هستند که پرورش این صنعت مهم در آنها آغاز خواهد شد .

کارشناس مسئول امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: به منظور ارتقای سطح اطلاعات و آگاهی‌های فنی و تخصصی بهره‌برداران دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت و بلند مدت در شهرستان‌های فوق‌الذکر برگزار می‌شود تا بتوانند با داشتن علم و دانش فنی لازم اقدامات اولیه را برای پرورش آن انجام دهند؛ ضمن اینکه طی مراحل پرورش کرم ابریشم همه فعالیت‌های آنان به صورت مرتب توسط کارشناسان امور دام رصد خواهد شد تا هیچ گونه مشکلی در امر پرورش نداشته باشند.

باقری ادامه داد: یک ترم پرورش پیله کرم ابریشم 45 روز زمان می‌برد که با صرف حداقل امکانات و زمان می‌توان  آن را انجام داد به همین دلیل به صورت جانبی درآمد مطمئنی برای بهره‌برداران  می‌تواند فراهم در پی داشته باشد تا از حداکثر زمان و امکانات خود برای افزایش میزان درآمد سرانه خانوارها اقدام کنند .

وی گفت: افرادی که اقدام به پرورش کرم ابریشم کنند تسهیلات ارزان‌قیمت بانکی در اختیار آنان قرار خواهد گرفت و محصولات تولیدی آنان نیز در مقابل آفات و بیماری‌ها بیمه خواهد شد تا امنیت روحی بیشتری برای توسعه این صنعت نوپا در استان داشته باشند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه