English

رییس کانون سراسری انبوه سازان ایران

ادامه شرایط کنونی به معنی رکود صد در صدی مسکن است

جمشید برزگر گفت: صنعت مسکن که صد در صد در داخل کشور انجام می شود امروز راکد شده است، حال چه کسی باید پاسخگوی شرایط امروز باشد؟ به طور قطع این صنعت در آینده صد در صد راکد خواهد شد و سرمایه گذاران به بخش های سودآور می روند.

ادامه شرایط کنونی به معنی رکود صد در صدی مسکن است

به خبرگزارش خبرنگار خبرگزاری موج، اجلاس سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران 29 بهمن با حضور مسئولان، نمایندگان مجلس و نمایندگان تشکل های بخش مسکن برگزار شد.

رییس کانون سراسری انبوه سازان کشور در ابتدای این اجلاس با اشاره به اینکه کشور در شرایط سختی به سر می برد، گفت: به جز بخش های که فساد و رانت در آن وجود دارد سایر بخش ها گرفتار مشکلات اقتصادی شده اند و بخشی از آن ناشی از بی توجهی به بخش خصوصی و تدوین قوانین و مقرراتی است که به چگونگی اجرای آن توجهی نشده است.

جمشید برزگر با بیان اینکه مسکن سازانی که پیش فروش کرده اند با مشکلات زیادی روبرو است، افزود:زمانی که دولت مسکن را پیش فروش کرده امروز همان مسکن را با قیمت روز به مردم می دهد، اما برای بخش خصوصی این مساله در نظر گرفته نمی شود.

او با انتقاد به تورم یکباره در اقتصاد کشور تصریح کرد: صنعت مسکن که صد در صد در داخل کشور انجام می شود امروز راکد شده است، حال چه کسی باید پاسخگوی شرایط امروز باشد؟ به طور قطع این صنعت در آینده صد در صد راکد خواهد شد و سرمایه گذاران به بخش های سودآور می روند.

برزگر با بیان اینکه قانون پیش فروش مسکن در زمینه آخر تسهیلات موانعی ایجاد کرده است، تصریح کرد: براساس دستورالعمل این قانون حتی پیش فروش واحد امکان پذیر نیست در چنین شرایطی هیچ احداث کننده ای در این زمینه مشارکت نمی کند. چراکه این قوانین نقش بازدارنده دارند. بنابراین امیدوارم قانون پیش فروش، قانون مالیات و...اصلاح شوند.

او با اشاره به اینکه ایران سالانه به یک میلیون واحد در سال نیاز دارد، گفت: اگر قرار باشد که آسیب های اجتماعی بخش مسکن پایان دهیم باید 20 میلیون واحد مسکونی نوسازی و ساخته شود.

برزگر با تاکید بر اینکه عزم ملی برای عملیاتی کردن اهداف ستاد بازآفرینی نیاز است، تصریح کرد: هزینه زمین، هزینه خدمات به شهرداری ها، هزینه مصالحه، هزینه سایر نهادهای خدمات رسان در قیمت تمام شده مسکن موثر است که با توجه به کاهش ارزش پول ملی هیچ توجیهی برای ساخت و ساز وجود ندارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه