English

معاون استاندار کرمانشاه در پاسخ به موج:

کرمانشاه با اخلاق‌ترین استان کشور/۱۹ روستای مرزی از ۲۰ درصد سود حاصل از سوخت یارانه‌ای منتفع می‌شوند

محمدابراهیم الهی تبار گفت: مقدمات واگذاری ماهانه 10 میلیون لیتر سوخت یارانه‌ای به سرمایه‌گذار خصوصی جهت فروش و واریز 20 درصد سود حاصل از فروش به‌حساب 19 روستای مناطق مرزی کرمانشاه در حال پیگیری و گذراندن شرایط مزایده است.

کرمانشاه با اخلاق‌ترین استان کشور/19 روستای مرزی از 20 درصد سود حاصل از سوخت یارانه‌ای منتفع می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، معاون سیاسی استانداری کرمانشاه با ظرفیت عنوان کردن مناطق مرزی کرمانشاه، ابراز داشت: برنامه‌های ویژه‌ای را در دولت تدبیر و امید به‌منظور تسهیل در معیشت مردم مناطق مرزی اجرایی شده است که از مهم‌ترین آن می‌توان به تخصیص ماهانه 10 میلیون لیتر سوخت یارانه‌ای به این مناطق و واریز سود حاصل از آن به‌حساب 19 روستای مرزی کرمانشاه اشاره کرد.

وی در خصوص وضعیت مرزهای کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به این مهم که بازگشایی مرز خسروی هم در ایام اربعین و در تمام ایام سال در شورای عالی امنیت ملی به تصویب رسیده است اما برای تبادل کالا و تردد از این مرز نیازمند موافقت دوسویه از سمت کشور عراق هستیم و با رایزنی‌های انجام‌شده این امید می‌رود که در آینده نزدیک از این فرصت استثنایی به نفع استان و کشور استفاده و بهره‌برداری گردد.

معاون سیاسی استانداری کرمانشاه زمان بازگشایی رسمی مرز شوشمی را نیز 30 اردیبهشت‌ماه سال 98 عنوان کرد و گفت: توسعه و تجهیز زیرساختی مرزهای رسمی کرمانشاه همچون شوشمی، شیخ صله و همچنین پرویز خان و خسروی به‌شدت و حساسیت در دست پیگیری است و برای بازگشایی مرز شوشمی منتظر موافقت دولت مرکزی عراق هستیم.

ترمز آسیب‌های اجتماعی کرمانشاه در سال 97 کشیده شد

الهی تبار از کاهش 13 درصدی طلاق در کرمانشاه خبر داد و خاطرنشان ساخت: دولت پنج اولویت اصلی شامل اعتیاد، طلاق، مناطق حاشیه، نقاط بحرانی و مفاسد اخلاقی را برای فعالیت‌های خود تعیین کرده که بر این اساس در حوزه حاشیه‌نشینی تعداد 9 دفتر تسهیلگری در سال آینده امور مربوط به حاشیه شهر کرمانشاه را در دستور کار خود قرار می‌دهند که از این تعداد 4 مرکز آن به‌زودی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: در سال گذشته در استان کرمانشاه آمار طلاق نسبت به مدت مشابه قبل از آن حدود 1.7 درصد کاهش داشته و در ۱۰ ماه سال ۹۷ نیز تاکنون ۱۳ درصد کاهش و نرخ ازدواج یک درصد افزایش داشته است.

الهی تبار از فعالیت 30 مرکز آموزش مهارت‌های زندگی پیش ازدواج و طلاق در سطح استان کرمانشاه خبر داد و گفت: در این مراکز تخصصی مهارت‌هایی همچون ازدواج و آموزش به جوانان، آموزش‌های شش‌ساعته حین ازدواج درزمینهٔ مهارت‌های زندگی و مرحله سوم شامل ارائه خدمات و هدایت زوجینی است که مشکل‌دارند و در آستانه طلاق هستند اجرا می‌گردد.

به گفته معاون استاندار کرمانشاه وضعیت مصرف مواد مخدر در کرمانشاه از حد بحرانی به حد متوسط کشور رسیده است و دولت به دنبال آن است که تا پایان برنامه ششم آسیب‌های اجتماعی در کشور را ۲۵ درصد کاهش دهد.

این مقام ارشد استانی با تأکید بر اینکه امسال کرمانشاه به‌عنوان بااخلاق‌ترین استان کشور معرفی‌شده است، ادامه داد: در ۹ ماهه سال ۹۷ سرقت‌های مهم در استان کرمانشاه کاهش داشته است و از جایگاه ۱۴ کشور به جایگاه ۱۶ ارتقا پیدا کردیم و درزمینهٔ قتل هم نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری در استان نداشتیم و درزمینهٔ خودکشی نیز اگرچه در سال گذشته کاهش ۱۴ درصدی را داشتیم، اما امسال تغییر در این زمینه نیز مشاهده نشده است و همچنین در خصوص جرائم مالی نیز کرمانشاه نسبت به سال ۹۶ از رتبه ۱۳ به رتبه ۱۶ کشور ارتقا پیداکرده است.

الهی تبار در ادامه به کاهش 4 درصدی نرخ بیکاری استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری استان کرمانشاه طی چند وقت اخیر وضعیت کاهشی داشته است و در سال ۹۶ حدود چهاردهم درصد و در ۹ ماهه امسال حدود 3.3 درصد کاهش نرخ بیکاری را داشتیم اما باید توجه داشت که برای کاهش نرخ بیکاری بخش‌های مختلف پای‌کار بیایند و فضای کسب‌وکار استان همچون بهره‌جویی از ظرفیت مناطق مرزی را مدنظر قرارداد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه