English

معاون سیاسی،امنیتی واجتماعی استاندار کردستان:

مردم ایران در حال ورود به عصر رسانه های چند سویه هستند

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: مردم ایران در حال تجربه گذار از رسانه های یکسویه و ورود پرحجم و فشار به عصر رسانه های چند سویه هستند و علاقمندی گسترده ای برای ارتباطات تعاملی و تبادلی از خود نشان داده اند.

مردم ایران در حال ورود به عصر رسانه های چند سویه هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، حسین خوش اقبال پیش از ظهر امروز سه شنبه در همایش و کارگاه آموزشی سواد رسانه ای با موضوع فضای مجازی سالم، مفید و ایمن، گفت: رسانه های جمعی دارای نقش مهمی در مهندسی افکار عمومی و جریان سازی در جوامع هستند و برای امنیت ملی کشورها هم می ‌توانند چالش یا فرصت باشند.

وی خاطر نشان کرد: به موازات انقلاب، فناوری اطلاعات، ظهور شبکه های تلویزیونی، ماهواره ای، اینترنت و ظهور رسانه های اجتماعی به عنوان یک مثلث، رسانه های قبلی و سنتی را به چالش کشید.

معاون سیاسی،امنیتی واجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: انتقال بحران ها به ساحل امن و تغییر در کم و کیف فعالیت رسانه ها در کشور امری ضروری است.

وی یادآور شد: تا زمانی که فضای امن برای فعالیت روزنامه نگاران و اصحاب رسانه ایجاد نشده و دروازه های عبور اطلاعات رسانه ها، فراخ و مبتنی بر تمایلات جامعه مدنی نشود، مرجعیت رسانه ای به داخل تغییر جهت نمی دهند.

خوش اقبال تاکید کرد: تجربه نشان داده راهبردهای سلبی در مواجهه با پدیده های فناورانه، چندان موثر واقع نشده و نخواهد شد.

معاون سیاسی،امنیتی واجتماعی استاندار کردستان گفت: مردم ایران در حال تجربه گذار از رسانه های یکسویه و ورود پرحجم وفشار به عصر رسانه های چند سویه هستند و علاقمندی گسترده ای برای ارتباطات تعاملی و تبادلی از خود نشان داده اند.

وی افزود: یکی از مهمترین معایب و ویژگی های فضای مجازی جعلی و نامعلوم بودن هویت ها و ایجاد فضای سودجویی، شایعه پراکنی، ترور شخصیتی و موارد دیگر است.

خوش اقبال اظهار داشت: سواد رسانه ای، توانایی درک و‌ تجزیه و تحلیل انواع پیام رسانه ای و تشخیص پیام ها و اخبار صحیح از غیر واقعی است.

وی اضافه کرد: خبرنگاران هم وظیفه دارند برای درک درست از واقعیات جامعه، اطلاع رسانی درست به مردم و پرچمداری در مقابله با مفاسد اقتصادی تلاش کنند.

خوش اقبال افزود: در حاکمیت اسلامی اخلاق مقدم بر سیاست است و رعایت اخلاق در مطالب انتقادی موجب اصلاح امور و کاهش ناهنجاری ها در فضای مجازی و رسانه ای می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان یادآور شد: در واقع تفاوت اصلی و عمده نقد و تخریب در رعایت اصل اخلاق است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه