English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان:

صنعت به همدلی و پشتیبانی همه دستگاه ها نیازمند است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: صنعت به همدلی و پشتیبانی همه دستگاه ها نیازمند است.

صنعت به همدلی و پشتیبانی همه دستگاه ها نیازمند است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان و نقل از سازمان صمت استان، فرهاد دلق پوش طی نشست سه جانبه نمایندگان کارگر، کارفرما و دولت در شرکت تالک ایرانیان ضمن گرامیداشت ایام شکوهمند دهه فجر و اشاره به تقارن این دهه با ایام فاطمیه به بررسی مشکلات جامعه کارگری و کارفرمایان پرداخت.

اصلاحات اقتصادی با رویکرد رشد اشتغال زایی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شرایط دشوار اقتصادی کشور گفت: در شرایط کنونی راهبرد «اصلاحات اقتصادی با رویکرد رشد اقتصادی پویا، ‌پایدار و اشتغال زا» ضرورتی اجتناب ناپذیر است. این شرایط ایجاب می‌کند که سیاست های اقتصادی در یک فرایند منطقی و توالی زمانی مناسب با بهره‌گیری از توانمندی‌های اندیشمندان دانشگاهی و صاحب نظران مستقل و مجرب، درجهت ایجاد تعادل و همچنین تعامل سازنده با اقتصاد جهانی و تحکیم بنیان ‌های اقتصاد صورت پذیرد.
وی افزود: قطعا این راهبرد از طریق، توسعه بخش خصوصی، ایجاد بستر مناسب برای خصوصی سازی، بازنگری سیاست های پولی، بانکی، ارزی و تجاری هوشمند و سیاست ‌های حمایتی، پی گرفته خواهد شد.
این مسئول پیرامون نیاز صنعت گیلان به پشتیبانی و همدلی همه دستگاه ها گفت: ظرفیت‌های شگفت‌انگیز کشور برای تولید آشکار است.

تاریخ 40 ساله پس از انقلاب اسلامی، عزم و همت جهادی مردم و همچنین متخصصان و نخبگان ملت برای به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها که نتیجه آن تضمین رفاه و استقلال کشور، رفع وابستگی و دفع خصومت‌های اقتصادی دشمنان است، نیز مسجل است پس باید با تولید و صنایع همدل بود اما یکی از معانی همدلی، پشتیبانی است.
دلق پوش پیرامون ضرورت استفاده از ظرفیت بالای استان گیلان بعنوان استان مرزی، گفت: قطعاً با توجه به ظرفیت‌های این استان گیلان با توجه به مرز مشترک با آذربایجان باید بیش از دیگر نقاط مورد توجه قرار گیرد. بنابراین در شرایط کنونی یکی از مهمترین مسائل، بالا بردن ظرفیت اقتصادی استان از نظر پویایی در تولید است.
متولی بخش صنعت، معدن وتجارت گیلان افزود: در جهت رویارویی مسئولان دستگاه های اجرایی مرتبط با مشکلات و موانع تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در نظر دارد جلسات کارگروه رفع موانع در واحدهای تولیدی تشکیل دهد و همچنین با برگزاری تور صنعتی برای مدیران استانی از همه ظرفیت ها جهت حمایت تولید و جامعه کارگری اقدام نماید.
در پایان نشست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان صمت با ایجاد بستر مناسب جهت توسعه صنایع تولیدی در استان از طریق تخصیص تسهیلات سرمایه درگردش، تسهیل در ثبت سفارش، همچنین صدور مجوز طرحهای توسعه و معافیت های گمرکی در راستای رونق در تولید ضروری میداند.
گفتنی است در ادامه پس از نشست از طرح توسعه شرکت تالک ایرانیان بازدید بعمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی