English

بازدید رئیس سازمان صمت گیلان از شهر صنعتی و شهرک سپیدرود در رشت

بمنظور آشنایی با مسایل و مشکلات شرکت های پارس شهاب و آژیراک و همچنین مشاهده دستاوردها و تولیدات مهم آن شرکت ها، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از محل احداث آن شرکت ها در شهر صنعتی رشت و سپیدرود بازدید کرد.

بازدید رئیس سازمان صمت گیلان از شهر صنعتی و شهرک سپیدرود در رشت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، فرهاد دلق پوش، ضمن بازدید از این کارخانه ها، روند و تعداد ثبت سفارش در استان را مطلوب ارزیابی ،عنوان کرد: در حال حاضر بانک‌ها برای صدور مجوز برات اسنادی، بحث بلوکه شدن 35 درصد ارزش ریالی کالا را مطرح کرده اند که این تصمیم در شرایط نامناسب اقتصادی امروز کشور مبنا و منطق درستی ندارد ومی بایستی بازنگری شود.

رئیس سازمان صمت گیلان همچنین تصریح کرد: هر واردکننده ای که قصد استفاده از روش برات تعهدی را داشته باشد برای ترخیص کالا از گمرک باید 35 درصد ارزش کالا را در بانک، دپوزیت کند و بعد از ترخیص و ارائه اسناد , پول خود را آزاد کند. در بعضی موارد این پروسه 2تا 3 هفته به طول می‌انجامد؛ این در حالیست که واردات قطعات و مواد اولیه نیاز روز مره بسیاری از کارخانجات می باشد و اصولا نباید با چنین موانعی رو به رو شود.

وی در این بازدید نحوه چگونگی روند پیشرفت و احداث خطوط جدید تولید و فرآوری محصولات جانبی، شناسایی پتانسیلهای سرمایه گذاری در بخش صنعت ، مشارکت در بهره برداری و مدیریت پسماند با مدیران و کارشناسان ذیربط در این کارخانه مورد بحث و بررسی قرار داد.

دکتر دلق پوش از پژوهش به عنوان مبنای توسعه در صنعت یاد کرد و گفت: توسعه علمی، صنعتی و فرهنگی هر کشور بدون پرداختن به امر پژوهش با موفقیت چندانی همراه نخواهد بود. در واقع پژوهش موتور محرک پیشرفت و توسعه صنعت محسوب می‌شود. حتی اگر نشانه‌هایی از توسعه بدون پرداختن به مبانی پژوهشی رخ دهد آن توسعه مستمر و پایدار نخواهد بود و نمی‌تواند مسیر مطمئنی را طی کند.  

وی پیرامون بررسی مشکلات صنایع استان اظهار داشت: باید از ظرفیت های کلیه نهادهای هم خانواده صنعت , معدن و تجارت جهت تقویت بیش از پیش صنعت گیلان و توسعه آن بهره برد.

دلق پوش گفت: عدم الزام در تهیه بسته اقتصادی, فقدان استراتژی و برنامه مدون از سوی فعالان عرصه تولید و ارائه آن به سیاستگذاران و مقننین یکی از دلایل بارز تضعیف و پیدایش چالش در تولید صنایع می باشد.

در پایان رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به سیاست های حمایت از تولید داخلی تصریح کرد: نگرش همگانی حمایت از تولید داخلی هنگامی رخ خواهد داد که صنعتگران نیز به خواسته مصرف کننده توجه کنند و با افزایش کیفیت و بهبود مستمر محصولات خود را با نظر مردم همگام کنند تا سهم خود را در فضای بازار بیشتر کنند، چرا که این مردم هستند که بازخورد مناسب بودن یک محصول را به تولید کننده می دهند، پس توجه به کیفیت محصولات یکی از مؤلفه های مهم در امر تولید است که  تمامی عوامل یک واحد تولیدی صنعتی باید نسبت به آن متعهد باشند تا از بازار حذف نشوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه