English

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان بیان کرد:

راه آهن، فرصت جدید برای افزایش تراز تجاری در گیلان/صعود ۶۸ درصدی صادرات غیر نفتی در گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: از احداث راه آهن به عنوان یک فرصت ترانزیتی جدید برای افزایش تراز تجاری در گیلان یاد کرد.

راه آهن، فرصت جدید برای افزایش تراز تجاری در گیلان/صعود 68 درصدی صادرات غیر نفتی در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، فرهاد دلق پوش از روند صعودی 68 درصدی صادرات غیر نفتی در گیلان خبر داد و اظهار کرد: نسبت به سال گذشته به لحاظ ارزش با صادارت 308 میلیون دلار پیشرفت صادراتی داشته ایم و از نظر وزنی نیز نسبت به مشابه سال قبل 135 درصد رشد را شاهد هستیم که نشاندهنده اهتمام جدی صادرکنندگان و افزایش تراز تجاری گیلان است.

دلق پوش از احداث راه آهن به عنوان یک فرصت ترانزیتی جدید برای افزایش تراز تجاری در گیلان یاد کرد و گفت: انتظار این است که با تداوم تلاش های تجار و صادرکنندگان و تسهیل در امور تجاری به ویژه صادرات، میزان مبادلات تجاری در گیلان با وجود دو بندرگاه و منطقه آزاد تجاری و صنعتی انزلی بیش از پیش افزایش یابد.

برقراری روابط تجاری بین استانهای همجوار هم مرز با استان گیلان

وی بر تسهیل در برقراری روابط تجاری بین استانهای همجوار سایر کشورهای هم مرز با استان گیلان تاکید کرد و افزود: لازم است مسئولین پرتلاش وزارت خارجه به نحوی شایسته برای روان سازی و تعمیق روابط استانهای همسایه گیلان اقدام عملی را به مرحله اجرا درآورند که قطعاً این اقدام فرصت های بیشتری را جهت ارز آوری برای کشور به همراه دارد.

تسهیل در ترخیص کالا در گمرکات استان

دلق پوش تسهیل در ترخیص کالا در گمرکات استان به عنوان یک مولفه اثر بخش در جذب تجار و صنعتگران دانست و اظهار داشت: ما تاکنون در روند صدور معافیت گمرکی واحدهای صنعتی، سرعت کار را افزایش داده ایم و البته قرار است که در آینده نزدیک ثبت سفارش کالا و خدمات به استانها تفویض شود که قطعاً باعث سرعت بخشی بیشتر امور تجاری می شود که در مجموع افق مطلوبی را در بخش تولید و تجارت پیشرو خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه