English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس:

افتتاح ۶۴ طرح جهاد کشاورزی در دهه فجر/ قیمت گوشت بحث روانی دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس از افتتاح 64 طرح جهاد کشاورزی در دهه فجر در استان فارس خبر داد.

افتتاح 64 طرح جهاد کشاورزی در دهه فجر/ قیمت گوشت بحث روانی دارد

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در نشست خبری دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش کشاورزی، از افتتاح 64 طرح جهاد کشاورزی با اعتباری بیش از 187 میلیارد تومادر دهه فجر در استان فارس خبر داد.

وی با بیان اینکه بحث روانی و مسائلی نظیر قاچاق باعث تفاوت و  افزایش قیمت شده است و این درحالی است که خوراک دام با هزینه دلار 42 هزار ریال تهیه می شود که بحث قیمت گوشت هم مسئله روانی دارد افزود: هیچگونه کمبود گوشت قرمز در این استان نداریم و فارس حتی نیازهای برخی از استان ها را در تامین گوشت گرم برطرف می کند اما برای پاسخ به این نیازها دام زنده ای از فارس خارج نمی شود بلکه در مجتمع های کشتارگاهی این استان دام ذبح دام و گوشت آن به استان های هدف ارسال می شود.

محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس با اشاره به اینکه به دلیل نرخ دلار جاذبه برای صادرات درست شده و برخی سوداگران هم قاچاق محصولات را از کشور به خارج انجام می‌ دهند، گفت: کیفیت دام استان فارس زیاد است و کشورهای حاشیه خلیج فارس گوشت دام فارس را می پسندند در این راستا برخی دست به قاچاق زدند و اقداماتی می شود که قاچاق دام شکل نگیرد.

قاسمی همچنین در ارتباط با مصرف بالای آب در حوزه کشاورزی با بیان اینکه فارس رتبه اول آبیاری تحت فشار را در سال های متمادی به خود اختصاص داده است تصریح کرد: در تولید محصول های کشاورزی در همه جای جهان مصرف آب زیادی مصرف می شود، اضافه کرد: ما به طور بهره ور از آب استفاده می کنیم با این حال، فارس دو برابر استان بعد از خود آبیاری تحت فشار را اجرا کرده است.

وی با یادآوری این مطلب که گلخانه از پنج تا 15 برابر افزایش مصرف آب دارد و در صدد کاهش گلخانه ها هستیم، یادآور شد: پوشش های سایبان باعث افزایش بهره وری آب می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس از تولید 65 هزار بذر گندم گوایی خبر داد و افزود: تنوع زیادی در تولید جو، کلزا، گلرنگ و پنبه ایجاد شده است و جوجه، بذر، تلیسه و نهال از پایه های تولید هستند و در حال افزایش آن هستیم.

محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس

قاسمی با اشاره به اینکه ما در حوزه های مختلف به دنبال این هست که بهره وری مصرف آب را افزایش دهیم، اضافه کرد: در 10 سال خشکسالی تولیدهای محصول های کشاورزی کاهش نداشته است.

وی با اشاره به اینکه باید به جایی برسیم که هیچ مزرعه ای بدون سیستم آبیاری نوین نباشد، اضافه کرد: کشت برنج با شرایط عادی قبلی ممنوع است اما کشاورزان می توانند بر اساس مصوبه دولت با خشکه کاری، کنتور گذاری و استفاده از هفت هزار متر مکعب آب آزاد است و از 25 هزار مترمکعب مصرف به 15هزار مترمکعب رسیده ایم و که باید به نیمی از رقم فعلی برسد و در کامفیروز و فیروزآباد کشت برنج با آبیاری قطره ای انجام شده است.

قاسمی با تاکید بر اینکه22  هزار هکتار زمین زیرکشت برنج در فارس وجود دارد که با صرفه جویی آب ذکر شده،  176 میلیون مترمکعب آب فقط در کشت برنج صرفه جویی می شود و این در صورتی است که کشاورزان آن قوانین را رعایت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه