English

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت چالوس:

معادن نقش بسزایی در اشتغال دارند

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت چالوس گفت: از مجموع 19 معدنی که دارای مجوز بهره برداری هستند تعداد 7 معدن فعال هستند و این معادن نقش بسزایی در اشتغال منطقه دارد.

معادن نقش بسزایی در اشتغال دارند

به گزارش خبرگزاری موج مازندران ، محمد دوستعلی پور در جمع اعضای انجمن صنفی خبرنگاران غرب مازندران در بازدید از معادن مرزن آباد اظهار داشت: در مسیر صدور مجوز بهره برداری نظر مراجع استعلام شونده برای ما مهم بوده و حتما تمام استعلام ها باید مثبت باشد.

وی بیان داشت: معادن علاوه بر اینکه نقش مهمی در اشتغال منطقه دارند تامین مصالح ساختمانی  شهروندان را پوشش می دهند و سوپاپ اطمینان برای کنترل قیمت مصالح است و نکته مهم اینجاست تامین مصالح شهرستانهای غرب مازندران از این معادن صورت می گیرد.

دوستعلی پور گفت: معادن مرزن آباد بین 800 تا هزار تن در روز تولید مصالح دارند که این میزان باز هم جوابگوی نیاز منطقه نیست اما امید داریم با راه اندازی خط های تولید شرکت معدن سنگ طلایی ستاره طبرستان که جدیدا مجوز دریافت کرده و براساس استعلام ها و استانداردها به آنها مجوز داده شده است میزان تولید مصالح افزایش یابد.

وی گفت: تمامی معادن مبلغی را بعنوان حقوق دولتی ومبالغی راهم به منابع طبیعی بابت بازسازی منابع تخریبی ماهانه به حساب خزانه واریز می کنند که این مبالغ در فرایندی به منابع طبیعی بر می گردد تا در مناطق مورد نظر هزینه کند.

دوستعلی پور اذعان داشت:علاوه بر پرداخت مبالغ فوق جنگل کاری عرصه های منابع طبیعی نیز در دستور کار معادن قرار دارد و تا کنون 160 هکتار جنگلکاری در منطقه از سوی معادن انجام شده است.

 رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت چالوس تاکید کرد:معادن حوزه شهرستان چالوس از دید نظارتی خارج نیستند و به صورت مستمر از سوی این اداره و ادارات محیط زیست و منابع طبیعی بازدیدهای مستمری انجام می شود.

دوستعلی پور تاکید کرد: در بعضی از معادن حوزه شهرستان که از آب برای تولید مصالح خود استفاده می کنند حوضچه هایی دیده شد برای تخلیه پسآب و مواد آن را مورد آزمایش قرار دادیم که بهترین مواد برای تولید سفال می شود و سرمایه گذار برای این بخش تهیه و در حال احداث کارخانه مورد نظر در شهرک صنعتی مرزن آباد بوده تا به زودی شاهد افتتاح آن باشیم و ضمن اینکه مواد اولیه آن توسط معادن به صورت رایگان در اختیار قرار می گیرد.

وی گفت: کارخانه سفال با آورده شخصی که حدود 800 میلون تومان است راه اندازی می شود و تعداد 50 نفر نیز اشتغال زایی دارد.

وی اذعان داشت: تمام تلاش ما این است در معادن حوزه شهرستان چالوس استانداردهای لازم رعایت شود و در بازدید های مستمر استانی که صورت می گیرد خوشبختانه موارد خاصی از نظر تخریب محیط زیست دیده نمی شود.

دوستعلی پور تاکید کرد:برای معادن الزاماتی در جهت برداشت ها مشخص شده است و در صورتی که معادن بخواهند اضافه برداشت داشته باشند جریمه می شوند و برای هر معدن میزان برداشت مشخص شده است.

وی گفت: از نظر کیفیت معادن مستقر در شهرستان چالوس تولیدات خوبی دارند و تاکید ما نیز بر این است تا مصالح با کیفیت به شهروندان ارایه دهند.

دوستعلی پور در پایان اظهار داشت: ریاست محترم سازمان صنعت،معدن و تجارت استان مازندران نگاه ویژه به معادن و سرمایه گذاری در این بخش در جهت تامین مصالح ساختمانی مردم دارد و همچنین بر نظارت مستمر از این معادن تاکید دارند.

معادن تخریب کننده محیط زیست نیستند

رئیس انجمن معادن غرب استان مازندران نیز گفت: هیچ معدنی تخریب کننده محیط زیست نیست بلکه جنگلکاری در نقاط برداشت در دستور کار قرار دارد.

باران چشمه اظهار داشت: فعالیت معادن در مرزن آباد و سرمایه گذاری در این بخش در واقع در جهت رفاه حال مردم است تا بهترین مصالح را در کمترین زمان ممکن دریافت کنند.

وی ادامه داد: تمامی معادن در حال فعال در حوزه شهرستان چالوس دارای مجوز هستند  و زمانی که استعلام ادارات و نهادهای مختلف از جمله محیط زیست صادر شود پروانه بهره برداری داده می شود.

رئیس انجمن معادن غرب استان مازندران تاکید کرد: در مرزن آباد مقدار 120 هکتار جنگل کاری در سعد آباد ، 20 هکتار جنگلکاری در سنار  و 20 هکتار جنگلکاری در نرگسان دلیر توسط معادن انجام شده است و بدانید که معادن به تعهدات خود در برابر برداشت هایی که انجام می دهند پایبند هستند.

وی گفت: تمام معادن مستقر در مرزن آباد از دستگاههای استاندارد و کاهش دهنده تخریب محیط زیست استفاده می کنند زیرا محیط زیست برای ما هم مهم است و با استاندارد های روز مصالح تهیه و تولید می شود.

باران چشمه گفت: معادن موجود ما با دو شیفت کاری روزانه هر کدام 1000 تن هم تولید مصالح داشته باشند بازهم جوابگوی تامین مصالح منطقه نیست زیرا در غرب مازندران در حال حاضر فقط معادن مرزن آباد فعال هستند.

باران چشمه گفت: تامین مصالح از دیگر شهرستانها برای منطقه اقفتصادی نمی باشد و این اطمینان نیز داده می شود تمامی معادن شن و ماسه منطقه نکات زیست محیطی را رعایت و بر اساس استانداردهای روز برداشت و تولید مصالح می کنند.

وی گفت: بعضی از دستگاهها که در این معادن نصب شده تا رعایت نکات محیط زیست انجام گیرد بالغ بر 500 میلیون تومان هزینه دربر داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
نویسنده:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه