English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

همدان، شهر لبخندها / ورود مسئولان به رسانه آسیب است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: ورود مدیران و مسئولان به عرصه رسانه آسیب است و پیشنهادات خود را به نهاد بالادستی در این خصوی می دهیم/ همدان «شهر لبخندها» می شود زیرا لبخند ناهنجاری ها را کاهش می دهد.

همدان، شهر لبخندها / ورود مسئولان به رسانه آسیب است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، علیرضا درویش‌نژاد ظهر امروز در جمع خبرنگاران  در پاسخ به پرسش خبرنگار موج مبنی بر آسیب هایی که ورود برخی مدیران و مسئولان به عرصه رسانه و دریافت مجوز نشریات با خود به همراه دارد گفت :مدیران نباید از نقد رسانه ها واهمه ای داشته باشند و مطبوعات هم باید به رسالت خود در این زمینه عمل کنند.

وی ورود مدیران و مسئولان به عرصه رسانه و پرداختن به این موضوع جدای از شغل خود را یک آسیب خواند و بیان کرد: اینکه این  موضوع یک آسیب است؟ بله درست است،  اما در این خصوص و اصلاح این موضوع نهاد بالادستی باید وارد شود و این واقعیتی تلخ است. قانون در این حوزه محدودیتی برای افراد قائل نشده  و منعی هم وجود ندارد.

درویش نژاد با بیان اینکه نمی توان شرایط کنونی در این حوزه را تغییر داد گفت: آسیب ها و موضوعاتی را که حل آن ها و یا کاهش آن ها در اختیارات ما قرار دارد قطعا به آن رسیدگی کرده ایم اما درباره این موضوع و  با توجه به اختیاراتی که دارم  تنها می توانم  آسیب را مطرح کرده و پیشنهاداتی را که می تواند آسیب ها را از بین برده و یا به حداقل برساند را به مقام بالادستی انتقال دهم کماینکه راجع به خیلی از مسائل از جمله قوانین اساسنامه مطبوعات، تجمیع آگهی های دولتی و ... ورود پیدا کرده ام و پیشنهادات خود را مطرح کرده ام.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان پرسش خبرنگار موج را به جادانست وگفت: آن را به عنوان پیشنهاد مطرح می کنم و امیدوار هستم که حل شود.

وی در ادمه  با بیان اینکه موفق به دریافت 5 میلیارد تومان اعتبار بابت تکمیل موزه هنرهای معاصر شدیم گفت: احداث این موزه برای استان همدان ضروری است و کار پیمانکار نیز شروع شده و موانع اداری آن نیز حل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از شروع مجدد اجرای مجتمع فرهنگی که متوقف شده بود، خبر داد و افزود: این پروژه در حد زمین خالی بود اما اکنون 60 درصد پیش رفته است.

وی با بیان اینکه کار این مجتمع سال 98 دنبال می شود و قرار شد در مرحله نخست 5 میلیارد تومان برای شروع اختصاص یابد ادامه داد: ساخت پلاتوهای هنری را نیز دنبال می‌کنیم.

درویش‌ن‍ژاد افزود: فضاهای زیادی را در شهرستان‌ها داریم که خالی مانده و با توجه به محدودیت‌های اعتباری اجرای آنها سخت است اما بنا داریم از ظرفیت شورای شهر و شهرداری برای ساخت پلاتوها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نگاه ما این است که ظرفیت مردم همدان خیلی بیشتر از اینهاست گفت: در بخش نرم‌افزاری درصدد واگذاری امور به تشکل‌های صنفی هستیم و در جشنواره تئاتر نیز کار را به انجمن نمایش واگذار کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از رفع تصدی‌گری دولتی و واگذاری امور به هنرمندان خبر داد گفت: سعی بر این است تبعیض‌ها در حوزه فعالیت‌ها کاهش یابد و هر گروه هنری و تشکل هنری در حوزه موسیقی و هنرهای تجسمی عهده دار امور باشند.

درویش‌نژاد با بیان اینکه اجرای شادپیمایی در 29 آبان ماه گام اول بود و بعد از ایام فاطمیه برنامه‌های بعدی را خواهیم برداشت افزود: بنا داریم همدان «شهر لبخندها» نام گیرد زیرا وقتی لبخند باشد ناهنجاری کاسته می شود.

وی با اشاره به اینکه با شهرداری تفاهمنامه فرهنگی و هنری ایجاد شده است یادآور شد: پرداختن به فضای نشاط و شادی نیز مد نظر ما و از سیاست‌های وزارت ارشاد است.

وی از برگزاری نمایشگاه کتاب طی ماه‌های آینده خبر داد و گفت: نمایشگاه کتاب با خون مردم همدان عجین است و نمایشگاه باید با حضور همه ناشران باشد‌.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در خصوص اجرای پروژه پردیس سینمایی نیز با بیان اینکه این پروژه جزو الزامات کار ما نیست بیان کرد: این پروژه جزو توجهات ماست و بخش خصوصی نیز ورود کرده است به طوری که زمین طبق فرآیندی به آنها اختصاص یافته است، هرچند اشکالات حقوقی دارد.

درویش‌نژاد در ادامه با بیان اینکه ارشاد در دهه فجر متولی کمیته فرهنگی ـ هنری است افزود: امیدواریم بعد از ایام فاطمیه بتوانیم برنامه‌های خود را متناسب با 40 سالگی انقلاب اسلامی برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه مطالبات مطبوعات از دستگاه‌های اجرایی نیز پیگیری می‌شود خاطرنشان کرد: در شورای برنامه‌ریزی از استاندار درخواست خواهم کرد که مطالبات رسانه‌ها پرداخت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه اعتقاد دارم در همه رویدادها باید کارها به قیمت باشد نه به هر قیمت گفت: برگزاری جشنواره مطبوعات را پیگیریم، با استاندار سابق برای اخذ موافقت این موضوع رایزنی شد و در ادامه با استاندار فعلی نیز صحبت خواهیم کرد.

وی با اشاره به برنامه «صبای سرو» با هدف تجلیل از هنرمندان و رسانه‌ها در دهه فجر افزود: خبر جدای از هنر نیست و تجلیل از هنرمندان بدون مطبوعات نیست‌.

درویش‌نژاد اجرای کنسرت‌ها در اماکن عمومی را نیز درخواستی دانست که باید بررسی شود و در ادامه افزود: بیشتر توجه به گروه‌های سنتی و هنرمندان بومی استان باید لحاظ شود.

وی از برگزاری جشنواره کوتاه و مستند کشورهای اسلامی در سال 98 خبر داد و گفت: جشنواره فیلم‌های کمدی نیز در همدان برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در پاسخ به این سوال مبنی بر ایجاد مجتمع رسانه‌ اظهار کرد: در مورد مجتمع رسانه‌ها پیگیرم هرچند کار سخت است، از استاندار نیز کمک خواهم گرفت و در تفاهم‌نامه شهرداری نیز پیش‌بینی شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه