English

نماینده مردم آستانه اشرفیه:

طرح تجاری سازی محل کار پزشکان در مجلس تصویب نخواهد شد

نماینده مردم آستانه اشرفیه گفت: طرح تجاری سازی محل کار پزشکان، وکلا، مطبوعات و دفترخانه ها در مجلس تصویب نخواهد شد.

طرح تجاری سازی محل کار پزشکان در مجلس تصویب نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، در پی ارایه طرح تجاری - اداری سازی محل کار پزشکان، وکلای دادگستری، مطبوعات، مهندسین و دفترخانه ها به مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با مصوبه شورای عالی استان ها جلسه ای به همت کانون دندانپزشکان استان گیلان و با حضور دکتر قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه و مهندس کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و روسای گروههای ذینفع برگزار شد .

 رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی دندانپزشکان گیلان در خصوص طرح تجاری - اداری سازی دفاتر برخی از مشاغل و حرف به مجلس گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور ارایه چنین طرحی برای تصویب به مجلس می تواند تیشه به ریشه این نوع فعالیت ها بزند.

photo_2019-01-13_14-58-58

 وجود 6 کارگروه در انجمن صنفی دندانپزشکان گیلان

عظیم قلی زاده افزود: وکلا، پزشکان، دندانپزشکان، مطبوعات، مهندسین و سردفترداران به جامعه ارایه می کنند و بحث تجاری سازی دفاتر با بحث خدمت رسانی این قشر به مردم منافات دارد و در صورت تصویب این طرح بسیاری از شاغلین این صنوف با چالش جدی مواجه خواهند شد.

 وی  با اشاره به وجود 6 کارگروه در انجمن صنفی دندانپزشکان گیلان عنوان کرد: کارگروه خیریه این انجمن در 13 شهرستان گیلان به صورت رایگان به کودکان بی سرپرست، بد سرپرست، اتیسم، معلول و عقب مانده ارایه خدمات می دهد و این کار باعث افتخار ماست؛ همچنین 1200 کودک بی سرپرست، بد سرپرست و ... از خدمات پزشکی رایگان بهره می برند و امیدواریم که بحث تجاری - اداری سازی به خدمات دندانپزشکان لطمه وارد نکند.

وی در زمینه کارگروه حقوقی این انجمن گفت: برای نخستین بار کارگروه حقوقی توانست حکمی از دیوان عدالت اداری در زمینه شهرداری رشت اخذ کند و این انجمن به جد پیگیر مطالبات قانونی این قشر خواهد بود.

 ابوالقاسم پیروزی رییس انجمن های پزشکی استان گیلان نیز در این جلسه اظهار داشت: صنف هایی که تاثیرگذار بوده اند در سطح کشور همواره نقش زیادی داشته اند و این صنوف باید موارد و مشکلات خود را بیان کنند.

وی ادامه داد: باید روند را طوری پیش ببریم که بتوانیم بر طبق قانون به اهداف مورد نظر خود برسیم.

دکتر دوگونچی رییس انجمن پزشکان عمومی رشت نیز در این جلسه عنوان کرد: تشکیل شورای بین صنوف می توان در رسیدن به خواسته های گروههای ذینفع راهگشا باشد .

وی، دغدغه هر یک از صنوف را بر شمرد و اظهار داشت: عدم کارشناسی طرحهای ارایه شده به مجلس می تواند فشار مضاعفی را به صنوف خدمت رسان تحمیل کند و تشکیل شورای بین صنوف در جهت پیگیری خواسته های حرف مختلف تاثیر گذار خواهد بود .

در این جلسه همچنین مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان نیز گفت: با اجرای طرح مذکور قطعا به همه حوزه های مربوطه آسیب جدی وارد خواهد شد و در این بین مطبوعات و رسانه ها که در حال حاضر با مشکلات اقتصادی فراوانی مواجهه هستند بیشترین لطمه را خواهند دید.

کریم خورسندی افزود: متاسفانه افرادی که چنین طرح و لوایحی را دنبال می کنند اشرافی بر امور جاری جامعه ندارند و از خدماتی که جامعه پزشکان، خبرنگاران، وکلا و ... به مردم می دهند بی خبرند.

وی خاطرنشان کرد: برای عدم تصویب چنین طرح های اشتباهی قطعا جامعه رسانه ای ایستادگی خواهد کرد و در این راه و برای حذف آن از ظرفیت نمایندگان محترم گیلان و مجمع نمایندگان استان بهره خواهیم برد.

 علیرضا خصوصی رییس انجمن دندانپزشکان عمومی نیز در این نشست گفت: تغییر کاربری دفاتر پزشکان، وکلا، سردفترداران، دندانپزشکان، مهندسین و مطبوعات به کاربری تجاری مغایر با بحث ارایه خدمات توسط این مشاغل است.

وی اضافه کرد: هیچکدام از قوانین تجاری شامل حال این گروه نمی شود و اقدام مزبور باید از سوی مجلس رد شود.

فعالیت تحسین برانگیز انجمن های صنفی در کشور

  محمد حسین قربانی نماینده مردم آستانه اشرفیه نیز در این جلسه پس از استماع اظهارات حضار، عنوان کرد: بیان دغدغه های این جمع نشان می دهد که امروز در کشور هم در حوزه قانونگذاری و هم در اجرا، انجمن های صنفی، کانون ها و NGOها با درستی و قاطعیت حضور داشته و نظارت می کنند و این یکی از دستاوردهای خوب نظام و انقلاب است.

وی افزود: زمانی که پیشنهادها به عنوان طرح یا لوایح مطرح است، اثر گذاران و نخبگان جامعه اظهار نظرهای کارشناسی می کنند و این اظهار نظرها بسیار مفید و راهگشاست.

دکتر قربانی خاطر نشان کرد: انجمن های صنفی در حال حاضر در کشور بسیار فعال بوده و دغدغه این انجمن ها قابل تحسین است .

وی با اشاره به ارایه طرح تجاری - اداری سازی دفاتر وکلا، پزشکان، دندانپزشکان، مهندسین و مطبوعات گفت: در حال حاضر بیشتر زمان مجلس به بررسی لایحه بودجه می گذرد و همچنین بررسی طرح های دو فوریت و یک فوریت در اولویت قرار دارد، به همین جهت طرح مذکور احتمالا تا پایان عمر مجلس فعلی مورد بررسی قرار نمی گیرد و احتمالا شاید در آینده در دستور کار قرار گیرد؛ ضمن اینکه بررسی طرح تجاری - اداری سازی دفاتر نیازمند کارشناسی بیشتر است و بررسی مجدد می تواند به عدم تصویب این طرح کمک کند.

در این نشست همچنین مهندس جبار کوچکی نژاد، نماینده مردم رشت با تاکید بر لزوم کارشناسی طرحهای مختلف پیش از ارایه به مجلس اظهار داشت : از طرق مختلف می توان پیگیر چنین طرحهایی شد و با بررسی در کمیسیون های تخصصی مجلس طرح مذکور را به پختگی لازم رساند و یا اینکه از دستور کار خارج کرد .

وی در خصوص دغدغه مشاغل مرتبط با طرح تجاری - اداری سازی دفاتر اظهار کرد: نمایندگان مجلس آماده شنیدن نکات و موارد مطروحه شاغلین این حرفه هستند تا پیش از تصویب و اجرایی شدن طرح ها از مشکلات احتمالی مربوط به اجرایی شدن آنها اطلاع یافته و بتوانند از خواسته ی برحق این اقشار دفاع کنند.

گفتنی است در پایان این جلسه بیانیه ای در همین خصوص و در رد طرح موصوف تهیه شد که جهت ارائه به مراکز ذیصلاح ارسال خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه