English

کواکبیان:

شکاف طبقاتی مسئولیت اجتماعی را مخدوش می کند/ظریف که می گوید پولشویی در کشور هست کار او به استیضاح می کشد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: شکاف طبقاتی مسئولیت اجتماعی را مخدوش می کند.

شکاف طبقاتی مسئولیت اجتماعی را مخدوش می کند/ظریف که می گوید پولشویی در کشور هست کار او به استیضاح می کشد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، سید مصطفی کواکبیان در همایش مسئولیت اجتماعی عنوان کرد: فرهنگ مسئولیت پذیری در کشور ما بالا نیست و جای تاما زیادی دارد و در عمل نقصان داریم.

وی ادامه داد: روحیه مسئولیت اجتماعی باید در همگان ایجاد شود و منافع جمعی به منافع فردی در اولویت قرار گیرد.

نماینده مجلس خاطر نشان کرد: رانت خواری و آقازادگی ما را به پیشرفت نمی رساند در حالیکه اگر منافع جمعی در اولویت بود موجب هم افزایی می شد.

کواکبیان با ذکر پنج عامل یادآور شد: قانون موضوع مهم در اجرا و تحقق مسئولیت اجتماعی است.

وی با اشاره به روز مجلس گفت: مسئولیت اجتماعی شهید مدرس بود که او از حقوق مردم دفاع کرد و حاکمیت قانون یکی از ابزارهایی است که مسئولیت اجتماعی را تضمین می کند.

نماینده مجلس شفافیت اراء نمایندگان را موجب ارتقاء مسئولیت اجتماعی خواند و ادامه داد: گاهی نمایندگان می گویند چهار و دو می زنند.

کواکبیان عدالت اجتماعی را مهمترین ابزار برای مسئولیت اجتماعی دانست و افزود: افرادی که در مسئولیت هستند و یا به منابع قدرت دسترسی دارند اگر خارج از عدالت عمل شود مسئولیت اجتماعی نخواهند داشت و در شکاف طبقاتی افراد که مورد ظلم قرار بگیرند مشارکتی در مسئولیت اجتماعی نخواهند داشت.

وی با ذکر مثالی نسبت به مهم بودن آموزش و حقوق شهروندی گفت: در کشور سوئیس حقوق شهروندی به قدری مهم است که برای بریدن شاخ گاوها همه پرسی انجام می شود.

این نماینده مجلس به نبود فرهنگ تشویق در معرفی کنندگان آسیب های جامعه پرداخت و گفت: آنکس که فسادی را مطرح می کند باید تشویق شود اگر دکتر ظریف می گوید پولشویی در کشور انجام می شود به جای آنکه پیگری و تشویق کنیم می خواهیم که استیضاح کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه