English

ستوده مطرح کرد:

۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سد کلان و تصفیه خانه

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: بازه زمانی ساخت سد کلان وتصفیه خانه و خط انتقال آب شرب شهرستان ملایر ۲ سال است گفت: دوره بهره برداری از این پروژه نیز ۲۵ سال است و عملیات اجرایی این طرح تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در سد کلان و تصفیه خانه

به گزارش خبرگزاری موج همدان،  ستوده بابیان اینکه بازه زمانی پروژه  سد کلان وتصفیه خانه و خط انتقال آب شرب شهرستان ملایر ۲ سال است گفت: دوره بهره برداری از این پروژه نیز ۲۵ سال است و عملیات اجرایی این طرح تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ستوده با بیان اینکه طول خط انتقال آبرسانی از سد کلان به شهرستان ملایر ۳۸ کیلومتر است که اجرای ۳۵ کیلومتر آن به پایان رسیده، افزود: ظرفیت سالانه حجم آب تصفیه شده این پروژه ۱۲ میلیون متر مکعب خواهد بود که با اجرای خط انتقال آب و احداث مخازن آب داخل شهر به ظرفیت ۲۰ هزار مترمکعب عهده دار تامین آب شرب شهر ملایر می شود.

ستوده بااشاره به اینکه تصفیه خانه ملایر با یک مدول و دو خط جریان ۳ قادر به تصفیه ۵۰۰ لیتر در ثانیه و حجم کل ۱۲ میلیون متر مکعب در سال آب شرب این شهرستان از سد کلان بوده که در پائین دست سد کلان در حال ساخت است، افزود: سد کلان ملایر تامین آب شرب و بهبود یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی جنوب شهر ملایر را به عهده دارد.

وی همچنین در ادامه این بازدید در جمع خبرنگاران به سایر پروژه های سد سازی در استان همدان اشاره و بیان کرد: طرح ساخت تصفیه خانه شهرستان تویسرکان با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت به روش BOT و با همکاری بخش خصوصی و با اعتباری حدود ۲۰ میلیارد تومان در حال اجرا است و در حال حاضر ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ستوده با اشاره به مزیت های استفاده از روش BOT و مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح های مختلف عمرانی گفت: تاخیر در روند امور اجرایی در روش BOT به ضرر سرمایه گذار بخش خصوصی تمام می شود و به همین دلیل سرعت اجرای طرح در این روش بیشتر می شود.

وی بابیان اینکه تصفیه خانه سد سرابی پس از آغاز به کار می تواند ۳۱۵ لیتر در ثانیه آب تصفیه شده را ازطریق خط انتقال آب به مخزن بهشت زهرای تویسرکان  بدهد که این میزان یک و نیم برابر نیاز شهر تویسرکان و سرکان و پاسخگوی دو برابر جمعیت کنونی این شهرها در افق ۱۴۱۰  است از پیشرفت ۹۷ درصدی طرح خط انتقال آب سد سرابی به مخزن شهر تویسرکان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح تا کنون ۲۰ میلیار تومان هزینه شده است.

ستوده همچنین پیشرفت فیزیکی سد گرین شهرستان نهاوند را ۱۰ درصد عنوان کرد و گفت: این سد برای مصرف آب شرب بوده و برای تامین نیاز آبی شهرستان استفاده می شود و حق آبه کشاورزی همانند روال گذشته تامین بوده و هیچ تغییری نخواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان به انتقال پساب فاضلاب شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح نیز اشاره کرد و افزود: طول این خط لوله ۴۴ کیلومتر است که از تصفیه‌خانه فاضلاب همدان آغاز و به نیروگاه شهید مفتح منتهی می‌شود.

ستوده اضافه کرد: سد مخزنی خرمرود نیز با حجم مخزن ۸ میلیون متر مکعب به منظور تأمین آب شرب منطقه خرمرود، به میزان یک میلیون و ۳۲۰ هزار متر مکعب شرب و یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب صنعت و یک میلیون و ۴۰ هزار متر مکعب سهم محیط زیست توسط سرمایه گذار بخش خصوصی از طریق مجوز ماده ۵۶ در حال احداث است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه