English

موج گزارش می دهد:

گردشگری و اندیشه ورزان جوانِ کارگروه کارآفرینی

نایب دبیر هیئت اندیشه ورز جوان گفت: تشکیل جلسات مشترک در حوزه های کاری مرتبط شروعی برای تعاملات بیشتر و بهره موثر به جهت هم پوشانی است که می توان در این زمینه از فکرها، ایده ها و ظرفیت جوانان در حوزه میراث فرهنگی برای دست یابی به مطلوب ها گام برداشت .

گردشگری و اندیشه ورزان جوانِ کارگروه کارآفرینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، نایب دبیر هیئت اندیشه ورز جوان گفت: گردشگری ظرفیت گسترده و قابلیت نامحدود به جهت ایجاد فرصت های شغلی جدید را داراست و  تشکیل جلسات مشترک در حوزه های کاری مرتبط شروعی برای تعاملات بیشتر و بهره موثر به جهت هم پوشانی است که می توان  در این زمینه از فکرها، ایده ها و ظرفیت جوانان در حوزه میراث فرهنگی برای دست یابی به  مطلوب ها گام برداشت  و این اتفاق منجر خواهد شد، جوانان با استفاده از ظرفیت گردشگری در راستای رشد و توسعه استان موفق تر ایفای نقش کنند.

مشارکت مردمی راهگشاست

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان ضمن ابراز خرسندی از توجه جوانان به حوزه گردشگری افزود:  نوع نگاه جوانان  به دلیل ویژگی های سنی، انرژی جوانی و مطالباتی که آنها را به حرکت وادار می کند پویایی است و از آنجایی که  سکون و رکود را نمی پسندند، باعث می شوند مجموعه هایی که با آنان همراه اند رشد کنند.

مالمیر با بیان اینکه نوع نگاه جوانان ریسک پذیر است و بدون تعارف مطالبات و دغدغه هایشان را بیان می کنند عنوان کرد: اگر مزیت های نوع نگاه جوانان در کنار تجربه قرار گیرد دستاورد مطلوبی خواهد  داشت.

وی گفت: باید آغوشمان را به روی گردشگران باز کنیم زیرا این صنعت با نگاهی رو به جلو سلایق مختلف را باهم همراه می کند و برای پاسخ به نیازها و سلایق مختلف گردشگران، مشارکت مردمی راهگشا خواهد بود. ما با کمک جوانان می توانیم فرهنگ مشارکت را در بین مردم تقویت کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: طبیعتا یکی از رویکردهای این سازمان جذب گردشگر و اشتغال زایی از طریق آن است. با تاکید بر میراث ناملموس استان ضمن ایجاد فرصت های شغلی می توان از فراموش شدن آداب و رسوم جلوگیری کرد. میراث فرهنگی با تمام توان از کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند پشتیبانی می کند.

 

راهکار ها

در ادامه جوانان اندیشه ورز کارگروه اشتغال و کارآفرینی به ارائه راهکارهایی پرداختند:

  • استفاده از روش های نوین بازاریابی گردشگری
  • شناسایی و جذب نیازها و ایجاد شوق و انگیزه در شهروندان جهت تقویت فرهنگ گردشگر پذیری
  • اطلاع بومیان همدان بومیان همدان از شرایط و امکانات گردشگری همدان 
  • طراحی نرم افزارهای تبلیغاتی گردشگری  و تعبیه قسمت هایی جهت ارتباط با راهنمایان گردشگری، مترجم ها، صاحبان صنایع دستی، سوغات سراها، حمل و نقل عمومی و مراکز خدماتی  تا به راحتی گردشگران را با صاحبان مشاغل وابسته مرتبط کند.
  • طراحی نقاط بین راهی  و تعبیه کمپ های جذاب تا جاذبه توریستی و اشتغال به همراه آورد
  • استفاده از پژوهش های روانشناسی به جهت افزایش نشاط اجتماعی  و داشتن گردشگری پویاتر 
  • بهره گیری از پتانسیل های موجود در زمینه گردشگری طبیعی و ژئوتوریسم و گردشگری سلامت در راستای اشتغال زایی 
  • ایجاد و برگزاری سراهای صنایع دستی و ورکشاپ ها ی مرتبط در سطح استان 

 

زیرساخت

زیرساخت های لازم جهت رونق گردشگری فراهم شده است

 مدیر کل امور اجتماعی استانداری همدان با تاکید بر ایده های نو و توجه به مشاغل خرد در عرصه گردشگری بیان کرد خانه های بوم گردی که اخیرا به جاذبه های گردشگری اضافه شده اند به خوبی توانسته اند مخاطبان را جذب کنند و اقتصاد جامعه محلی را تحت تاثیر قرار دهد. وی در ادامه گفت در عرصه گردشگری می توان  حتی با امکانات اندک و با به کار گیری ظرفیت های فرهنگی و طبیعی به اشتغال زایی رسید. نادری فر عنوان کرد: اکنون زیرساخت های لازم جهت رونق گردشگری در استان فراهم شده است و باید ظرفیت ها را در معرض دید قرارداد و به صورت مناسب به گردشگران معرفی کرد.

 

تیم قوی

حصول نتیجه قوی نیازمند یک تیم قوی است

علی مالمیر با اشاره به اینکه لازمه تحقق موفقیت آمیز هر کاری داشتن شاخص است و اگر داده ها و ستانده ها را کنار هم بگذاریم شاخص را به دست خواهیم آورد، یادآور شد: حصول نتیجه قوی نیازمند یک تیم قوی است. اما نباید عجول باشیم زیرا کشورهای سرآمد گردشگری نیز دهه ها بر روی این موضوع کار کرده اند.

وی افزود: به خاطر داشته باشیم که کار درست را به شیوه درست انجام دهیم. بنده اعتقاد دارم در حوزه گردشگری باید تهاجمی حرکت کنیم، عرصه گردشگری یکی از بهترین عرصه های کارآفرینی است زیرا در این عرصه نیازهای متفاوتی وجود دارد که باید به آن پاسخ داد. گاهی ممکن است این نیاز دورشدن از تکنولوژی و سفر به کوهستان باشد و گاهی ممکن است نیاز به حضور در نمایشگاه تکنولوژی. نکته مهم این است که ما آن نیاز پنهان را پیدا کنیم و به آن پاسخ دهیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه