English

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز:

شیراز با اجرای طرح‌های زیرساختی متحول می‌شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: تلاش مدیریت شهری بر این است که با اجرای طرح‌های زیرساختی، زیبایی بصری مطلوب‌تری در شیراز ایجاد کرده و این کلانشهر را متحول کند.

شیراز با اجرای طرح‌های زیرساختی متحول می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از فارس، مهندس حسین آرگیو معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در بازدید از برخی خیابان‌های مرکزی شیراز با بیان اینکه تلاش مدیریت شهری بر این است که با اجرای طرح‌های زیرساختی، زیبایی بصری مطلوب‌تری در شیراز ایجاد کرده و این کلانشهر را متحول کند.گفت: پس از اجرای طرح سنگفرش در برخی معابر نظیر خیابان انوری، این پروژه در خیابان خیام نیز با اولویت تردد پیاده و خودروی عمومی، در حال انجام است.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده است که شهروندان از سنگفرش و بهبود منظر شهری و پیاده محور شدن معابر استقبال می‌کنند، افزود: ضروری است شهرداران مناطق یازده گانه شیراز به ویژه مناطق یک، دو، سه و هشت به سنگفرش معابر توجه ویژه ای داشته باشند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه اگر شهرداران هر منطقه بتوانند سالیانه ساماندهی حداقل یک معبر مهم را در مرکز شهر با در نظر گرفتن تمامی جوانب در برنامه داشته باشند بزودی شاهد تحول چشمگیر در مرکز شهر شیراز خواهیم بود .

آرگیو با اشاره به پروژه های بزرگ انسان محور در معابری دورتر از مرکز تاریخی شهر با ایجاد مسیرهای دوچرخه افزود: شهروندان شهر فرهنگی شیراز نشان داده اند که با تحولات مثبت به سمت توسعه ی شهر کاملا هماهنگ اند .

وی به پروژه ی ساماندهی خیابان خیام با در نظر گرفتن اولویت تردد خودروهای عمومی و پاک اشاره و اضافه کرد: پیش بینی مسیر ویژه عبور دوچرخه در این خیابان نشان دهنده ی توجه جدی مدیریت شهری به محدودیت تردد خودروها در راستای رشد و ارتقای فرهنگ شهروندان است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در این بازدید که با حضور رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی و شهردار منطقه 2 شیراز انجام شد، با اشاره به استقرار مراکز بزرگ درمانی و عمومی در خیابان خیام، به عنوان یک معبر مهم شهری، گفت: این طرح با اتصال خیابان‌های خیام و انوری و کوچه ادیان، تاثیری مثبت بر روح و روان شهروندان و جذب سرمایه گذار فرهنگی و ایجاد ارزش افزوده در این محور خواهد داشت.

آرگیو با بیان اینکه شیراز با چهره‌ای تازه و شاداب به استقبال دهه ی فجر انقلاب و آغاز سال جدید می رود، گفت: عملیات عمرانی خیابان خیام شامل 500 هزارمترمربع کفپوش بتنی، با پیش‌بینی مسیر ویژه دوچرخه، اجرایی و به زودی آماده بهره‌برداری می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه