English

مدیرعامل ایزو ایکو مطرح کرد؛

ایزوایکو تهدید ها را به فرصت تبدیل کرده است/خودکفایی ایران در انجام تعمیرات ریگ‌‌های حفاری

در آستانه چهل‌سالگی انقلاب و در راستای اندیشکده راهبردی اقتصاد دریا محور بسیج اساتید، جمعی از اساتید دانشگاه از شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) بازدید کردند.

ایزوایکو تهدید ها را  به فرصت تبدیل کرده است/خودکفایی ایران در انجام تعمیرات ریگ‌‌های حفاری

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «حمید رضائیان اصل» مدیرعامل شرکت مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران نیز گفت: وقتی از صنایع دریایی حرف به میان می‌آید طیف گسترده‌ای از صنایع مدنظر است؛ اما مهم این است که ما چقدر توانسته‌ایم در این زمینه فعال باشیم.

وی در ادامه بابیان اینکه این مجتمع صنعتی با تلاش شبانه‌روزی کارکنانش توانسته به جایگاه خوبی دست پیدا کند، گفت: ما در ابتدا به آسیب‌شناسی پرداختیم؛ در این مسیر استفاده از ظرفیت دانشگاه بسیار راه گشا بود و ما توانستیم با شناسایی نقاط ضعف به جایگاه امروزمان دست پیدا کنیم.

مدیرعامل منطقه ویژه‌ی اقتصادی کشتی‌سازی با اشاره به استفاده از ظرفیت نخبگان دانشگاهی گفت: ما با جذب نخبگان دانشگاهی و راه‌اندازی یک مرکز دانش‌بنیان توانستیم بسیاری از مشکلاتی که پیش روی صنعت کشتی‌سازی وجود داشت را مرتفع کنیم.

رضائیان اصل

رضائیان با اشاره به اینکه هر تهدیدی می‌تواند به وجود آورنده یک فرصت باشد، گفت: درگذشته دانش تعمیرات ریگ‌های حفاری در اختیار انگلستان و آمریکا بود، با شروع تحریم‌ها ما در این زمینه با مشکلاتی مواجه شدیم.

وی ادامه داد: ما در ایزوایکو توانستیم باوجود تحریم‌ها نه‌تنها به مرز این دانش دست پیدا کنیم بلکه از آن فراتر برویم و درزمینه‌ی تعمیر ریگ‌های حفاری به خودکفایی برسیم تا جایی که امروز به‌جرئت می‌توانیم بگوییم که امروز کشور در این زمینه خودکفاست.

مدیرعامل ایزوایکو با اشاره به اینکه ایزوایکو به دانش ساخت انواع شناورها با استانداردهای بین‌المللی دست‌یافته‌ گفت: از این به بعد دیگر این مجتمع نیازمند حمایت همه‌جانبه مجلس، دولت و نظام است تا پروژه‌هایی که توان ساخت و تعمیر آن در کشور وجود دارد را به شرکت‌های خارجی نسپارند.

رضائیان در پایان بابیان اینکه دانشگاه باید در حوزه‌ی منابع انسانی نیز ورود کند گفت: دانشگاه باید با شناخت مشکلات صنعت نیروهای کارآمد را جهت رفع مشکلات صنعت تربیت کند تا ارتباط بین صنعت و دانشگاه پویا و کاربردی باشد.

کامرانی

ایزوایکو نمونه هلدینگ کارآمد و موفق در هرمزگان،کشور و منطقه است

در ادامه «احسان کامرانی» مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه در حاشیه‌ی بازدید از مجتمع ایزوایکو  با اشاره به موضوع  اقتصاد دریا محور گفت: متخصصان به این نتیجه رسیده‌اند که ما در استان هرمزگان از تمام ظرفیت دریا استفاده نمی‌کنیم و باید ضمن شناسایی ظرفیت‌ها آن‌ها را ارتقا دهیم.

وی گفت: این بازدیدها زمانی می‌تواند مؤثر واقع شود که ما با کمک‌ها و پیشنهادهای علمی خود بتوانیم ظرفیت مجموعه‌های صنعتی را هرچند ناچیز ارتقا دهیم و باید توجه داشت همین مقدار ناچیز می‌تواند علاوه بر ارزآوری اشتغال پایدار را نیز به همراه داشته باشد.

این استاد دانشگاه با اشاره به تأسیس و راه‌اندازی اندیشکده‌های مختلف در کشور، گفت: وظیفه‌ی این اندیشکده‌ها تولید فکر است و ما نیز امیدواریم با تولید فکر و ایده بتوانیم چشم‌انداز روشنی را در آینده رقم بزنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه هرمزگان با اشاره به نمونه‌های جهانی این اندیشکده‌ها و نقش آن‌ها در پویایی صنایع دنیا گفت: ما در کشور در حدود 50 اندیشکده داریم که 3 اندیشکده ی آن در استان هرمزگان است و به‌زودی سه اندیشکده ی دیگر نیز به این مراکز اضافه خواهد شد تا بتوانیم اعضای هیئت‌علمی دانشگاه‌ها را ساماندهی و از ظرفیت فکری آن‌ها استفاده کنیم.

کامرانی در ادامه با اشاره به دستاوردهای ایزوایکو درزمینه‌ی ساخت و تعمیر انواع شناورها، بیان داشت: ایزوایکو نمونه هلدینگ کارآمد و موفق در استان هرمزگان ،کشور و منطقه است و اگر دانشگاه و مراکز علمی، پژوهشی و فناوری در کنار آن قرار گیرند می‌تواند مرزهای دانش را با سرعت بیشتری درنوردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه